کدخبر: ۲۸٤۲۰
۱۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲٤
چاپ

اشتغال زایی برای جوانان در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی

اشتغال زایی برای جوانان در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا ، اشتغال زایی و ایجاد بسترهای لازم برای کار و فعالیت جوانان در جامعه حرکتی است در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که متأسفانه در سال های اخیر توجه کافی به آن نشده است.
با خبر شدیم که در شهرستان سیمرغ استان مازندران طرحی مبنی بر اشتغال زایی برای جوانان شهرستان پیش بینی شده است، در ادامه برای اطلاع از جزئیات این طرح گفتگویی با مدیر اجرایی نظام کشاورزی این شهرستان داشته ایم:
مصطفی اسماعیل زاده با بیان اینکه عمل به فرمایشات رهبر انقلاب امری واجب است گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مورد تأکید امام خامنه ای بوده و ایشان گذشتن از مشکلات اقتصادی موجود در کشور و تحریم های اقتصادی را تنها با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی میسر دانستند.

وی با اشاره به حجم بالای جوانان بی کار شهرستان سیمرغ افزود: شهرستان سیمرغ دارای ظرفیت های بسیار وسیعی در حوزه کشاورزی است که متأسفانه تا بحال توجه خاصی به این ظرفیت موجود نشده بود.
مدیر اجرایی نظام کشاورزی شهرستان سیمرغ ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان، از سپاه درخواست کردیم تا کلیه بسیجیان جویای کار را به نظام صنفی معرفی کرده و ما برای این عزیزان پروانه اشتغال صادر کنیم و این بحث را در قالب تفاهم نامه ای بین سپاه شهرستان سیمرغ و نظام کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان منعقد کردیم.

اسماعیل زاده بیان کرد: راه اندازی کارگاه های تولید مرغ بومی، ماکیان و قارچ های خوراکی، راه اندازی مراکز پرورش آبزیان در سطح شهرستان، راه اندازی مراکز صنایع تبدیلی کوچک، راه اندازی کارگاه های تولید ورمی کمپوست و فعالیت گروه های جهادی بسیج در مناطق شهرستان سیمرغ از عناوین این تفاهم نامه می باشند.

وی در پایان طرح مذکور را طرحی مؤثر در نظام صنفی شهرستان سیمرغ دانست و گفت: هزاران هکتار زمین کشاورزی بلا استفاده در شهرستان ما وجود دارد که امیدواریم با این تفاهم نامه از این ظرفیت موجود نهایت استفاده را ببریم و نقشی در تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم. منبع : خبرگزاری بسیج  

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.