کدخبر: ۳۱۸۱۸
۰۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۰۳
چاپ

سردار نقدی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

راه‎اندازی 24 هزار واحد تولیدی در طرح‎های اقتصاد مقاومتی

راه‎اندازی 24 هزار واحد تولیدی در طرح‎های اقتصاد مقاومتی

بیرجند رسا-رئیس سازمان بسیج مستضعفین از ایجاد 24 هزار واحد تولیدی و اشتغالزایی 50 هزار بسیجی با اجرایی کردن طرح‎های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از فارس،سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان از حضور ده‎ها میلیونی و دشمن‎شکن ملت ایران در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و اظهار داشت: دولت باید از ظرفیت عظیم و پشتوانه مردمی برای دفاع از مظلومان استفاده کند و راه را برای حمایت از مظلومان فلسطین هموارتر سازد.

وی با بیان اینکه گلستان در اجرای طرح‎های اقتصاد مقاومتی از استان‎های نمونه و الگوست، تصریح کرد: گلستان در زمینه تشویق مردم به کارهای تولیدی و بدون وابستگی به خارج و سرمایه‎های بزرگ گام‎های ارزشمندی برداشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص اولویت‎های سپاه در زمینه طرح‎های اقتصاد مقاومتی در سال جاری بیان داشت: طرحی که از سال گذشته در این زمینه انجام شد منجر به ایجاد 24 هزار واحد تولیدی و اشتغال 50 هزار بسیجی را در سطح کشور فراهم کرد که در سال جاری به طور گسترده‎تری نسبت به اجرای طرح‎های اقتصاد مقاومتی اهتمام می‎شود.

نقدی اجرای طرح اقتصاد مقاومتی را در سطح کشور و گلستان مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای طرح‎های اقتصاد مقاومتی در گلستان با همین شیب انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص اجرای طرح‎های محرومیت‎زدایی افزود: امسال به طرح‎های محرومیت‎زدایی طرح علمی کردن کشاورزی اضافه خواهد شد، با توجه به اینکه کشاورزی سنتی در کشور رایج است و کشاورزان و دامداران با استفاده از علم و دانش پدران و خانواده در این حوزه فعالیت می‎کنند این امر سبب شده تا میزان برداشت در واحد سطح بسیار پایین‎تر از دنیا و حتی در کشورمان باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشاورزان نمونه گاهی تاحدود 15 لغایت 20 برابر سایر کشاورزان در واحد سطح برداشت می‎کنند که این امر به تسلط علمی و مهارت‎های آنان برمی‎گردد.

نقدی با اشاره به اینکه پایگاه‎های بسیج روستاها با کمک جهاد کشاورزی تبدیل به مراکز علمی خواهند شد، ادامه داد: باید دستاوردهای علمی و پیشرفته کشاورزی دنیا را با سرعت بیشتری در اختیار کشاورزان قرار می‎دهیم تا میزان بهره‎وری افزایش پیدا کند.

وی در خصوص حمایت از نخبگان و پایان‎نامه‎های دانشجویی گفت: در سازمان علمی بسیج برنامه‎هایی در این زمینه پیش‎بینی شده همان طوری که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان برای چندمین بار فرمودند نباید صرفا درصدد ارائه مقالات با نهادهای بین‎المللی باشیم بلکه باید بتوانیم علم را به خدمت مردم درآوریم تا گره‎ای از مشکلات باز شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: سازمان بسیج علمی در نظر دارد کسانی که بتوانند مسائل اقتصادی و مسائلی که منجر به ارتقاء بهره‎وری شود را شناسایی کنند مورد حمایت قرار خواهد داد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها