کدخبر: ۳۲۹٦۱
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
چاپ

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی سفر می کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی سفر می کند

بیرجند رسا - رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در اوایل شهریورماه سال جاری به استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر، محمد رضا دوستی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه، شناخت و آگاهی مردم از پارک علم و فناوری استان را مرهون تلاش‌های رسانه ها دانست و اظهارکرد: امیدواریم با تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران این پارک در آینده جایگاه خوبی در استان پیدا کند.

وی از راه اندازی نمایندگی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان خبر داد و بیان کرد: این صندوق در راستای کمک به دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها و صنایع وام هایی کم بهره پرداخت می کند.

وی سرمایه حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی را ۶۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی قرار است به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال برسد.

دوستی با بیان اینکه پارک علم و فناوری تمام تلاش خود را دارد تا سهم مناسبی از این سرمایه دریافت کند، عنوان کرد: تنها طرح های شرکت‌های دانش‌بنیان با قابلیت سودآوری و گردش مالی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت قرض الحسنه حمایت می‌شوند.

دوستی راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور را توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: پارک علم و فناوری متولی شرکت‌های دانش بنیان و فناوری است و تلاش دارد تا بستر رشد این شرکتها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در در سیستم آموزشی امروز متاسفانه کارآفرینی نداریم؛ عنوان کرد: اشتغال از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگ کارآفرینی را در جامعه گسترش می‌ دهد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توسعه فناوری و اشتغال در مراکز رشد اهمییت بسزایی دارد، اظهارداشت: مراکز رشد پارک علم و فناوری به منظور حمایت از افراد متخصص و فناور برای تجاری‌ سازی طرح ها فعالیت می کند.

به گفته وی در حال حاضر در بیرجند، قاین، فردوس و طبس مراکز رشد فعال است.

دوستی از بازید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از خراسان جنوبی در اوایل شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: در دیدار نمایندگان مجلس و استاندار خراسان جنوبی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قول مساعد برای حمایت از طرح های کلان فناوری استان و آزمایشگاه دانشگاهها و تقویت مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری استان داده شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فن آوری خراسان جنوبی نیز از انعقاد ۳۰ تفاهم نامه دستگاه های اجرایی استان با پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: نمایشگاه فرصت‌ها و دستاوردها همزمان با هفته دولت در استان برپا خواهد شد.

پیمان حاجی رضایی برگزاری جشنواره پرفسور گنجی را از برنامه‌های آینده این پارک اعلام کرد و ادامه داد: کسب مقام دوم کشوری درجشنواره ایده های برتر صادراتی کشور و کسب عنوان غرفه برتر بخش دستاوردهای پژوهش و فناوری فن بازار را از جمله موفقیت های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بوده است

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.