بیرجند رسا-یک روانشناس معتقد است: مدرسه خوب مدرسهای است که به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی دانشآموزان توجه ویژه داشته و برای آنها برنامهریزی کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل ازایسنا، دکتر سعید عسگری گفت: از نظر روانشناختی مدرسه خوب مدرسهای است که در آن به امر تعلیم و تربیت دانشآموزان بها داده و امور تربیتی و پرورشی را در اولویت برنامههای خود قرار دهد.
این روانشناس کرمانشاهی با تاکید بر اهیمت تربیت صحیح افراد، اظهار کرد: به جرات میتوان گفت که در انتخاب یک مدرسه خوب باید مسائل تربیتی بیش از مسائل آموزشی مورد توجه قرار گیرد، چرا که هدف اصلی از تعلیم و تربیت در واقع انسانسازی است و مدرسه خوب مدرسهای است که در راستای انسانسازی افراد گام بر دارد.
عسگری افزود: مدرسه خوب مدرسهای است که ارتباطات محترمانه و سازنده در کنار روابط عاطفی مثبت در آن نقش مهم و اساسی داشته باشد، چرا که تنها در سایه توجه به این امور میتوان انتظار داشت که مدرسه بتواند تقش تعلیم و تربیت را به خوبی ایفا کند.
وی در ادامه نظام مبتنی بر پاداش و تشویق را رکن رکین آموزش و پرورش موفق و کاربردی دانست و گفت: مدرسه خوب میتواند نقش مهمی در رشد هرچه بهتر تواناییهای دانشآموز داشته باشد و زمینههای به فعلیت درآمدن استعدادهای بالقوه او را فراهم کند.
این روانشناس کرمانشاهی افزود: مدارسی که نظام مدیریتی آنها مبتنی بر مشارکت مردم باشد میتواند در فرآیند تعلیم و تربیت مثبتتر عمل کند.
عسگری در ادامه خواستار توجه بیشتر خانوادهها در انتخاب مدرسه خوب برای فرزندانشان شد و گفت: خانوادهها باید توجه داشته باشند که هر گونه هزینه در زمینه تعلیم و تربیتشان هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری بلند مدتی است که میتواند دانشآموز را در به فعلیت درآوردن تواناییهایش یاری دهد.