کدخبر: ۳۳٦۰۹
۱٤ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۲
چاپ

این بار در دولت یازدهم و در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش ایران:

باز هم تغییر در پرچم کشور در یک مراسم دولتی

باز هم تغییر در پرچم کشور در یک مراسم دولتی

بیرجندرسا- شاید دیگر باید عادت بکنیم که پرچم کشور را به انواع و اقسام شکل ها و رنگ ها به خصوص در مراسمات دولتی ببینیم. روندی که در دولت دهم به وجود آمد همچنان ادامه دارد و گویا طراحان گرافیکی دولت ها زیاد طرح معمولی پرچم جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا، در حالی که در دولت قبل چندین بار در مراسمات رسمی به نوعی در رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران و گاهاً در شکل آن تحریف و تغییر ایجاد می کردند، انتظار می رفت که با تغییر سکان اجرایی کشور این اتفاق نامیمون دیگر تکرار نشود، اما مثل اینکه قطار تغییرات دولتی هنوز به ایستگاه طراحان گرافیکی دولت نرسیده است.

امروز در حالی مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش ایران، با حضور آقای رئیس جمهور برگزار شد که پرچم طراحی شده در تصویر روی پرده جایگاه و همچنین پوستر نصبی بر روی تریبون سخنران، با پس زمینه بنفش، اندکی با شکل واقعی آن تفاوت داشت.

پرچمی که اگر نقش الله وسط آن نبود به پرچم کشور ایتالیا بیشتر شبیه بود تا جمهوری اسلامی ایران.

شاید بشود از نقش 22 الله اکبر کنار پرچم چشم پوشی کرد اما آیا بهتر نیست کمی سلیقه ها درباره قالب کلی پرچم زیبای کشورمان کمتر اعمال شود. مسئله ای که چندان سخت نیست و طراحان قطعاً توانایی طرحی زیبا با پرچم کشور را خواهند داشت و نیازی ندارند که این پرچم را چپ و راست و تغییر رنگ دهند.

البته شاید گفته شود که این ایرادات خیلی جزئی است، اما حساسیت درباره این مسئله نه به خاطر سیاه نمایی که به خاطر مصلحت و جلوگیری از این اشتباهات در آینده است. بهرحال یکی از ارکان هویت یک کشور به پرچم آن است و نمی شود به راحتی از کنار آن عبور کرد.

شاید به خاطر همین اشتباهات است که گاهی در برخی فیلم های سینمایی غیر ایرانی و گاهاً ضد جمهوری اسلامی نیز این تغییر در شکل و قالب پرچم مشاهده می شود. و البته تحریف پرچم ایران در سایتهای رسمی مختلف که گاهاً پرچم منحوس پهلوی را استفاده می کنند به خاطر این بی توجهی هاست.

اگر خلیج همیشه فارس جزء مسائل حساس مطرح است خوب است که به این مسئله نیز توجه بیشتری شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.