کدخبر: ۳۵۸۸٤
۱٤ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰٤
چاپ

پوشاک داخلی به کام ایران، به نام ترکیه

پوشاک داخلی به کام ایران، به نام ترکیه

بیرجندرسا-رئیس اتحادیه پوشاک مشهد گفت: بیش از 50 درصد پوشاک ایرانی به اسم کالاهای ترک فروخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا سید مهدی لسان‌طوسی در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا , با اشاره به اهمیت برندسازی و فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی، اظهارکرد: در حال حاضر بازار به سمت افزایش تولید پوشاک ایرانی با کیفیت خوب پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در گذشته بیش از 50 درصد پوشاک مصرفی در داخل وارداتی بود که در حال حاضر این میزان به کمتر از 30 درصد کاهش یافته است.

لسان‌طوسی بر کیفیت‌سازی کالاهای داخلی تاکید کرد و گفت: تولید با کیفیت داخلی منجر به صادرات می‌شود که این امر خود برای کشور بسیار مفید خواهد بود.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با بیان اینکه در حال حاضر بازار پوشاک ایران ظرفیت این را دارد که تولیداتی بهتر از پوشاک ترکیه داشته باشد گفت: این امر مستلزم حمایت دولت و خصوصی‌سازی و فرهنگ‌سازی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کالاهای تولید شده در داخل بسیار باکیفیت‌تر از کالاهای خارجی است اما به دلیل اینکه هزینه‌های صرف شده برای تهران بالاست با برند کشورهای خارجی به فروش می‌رسد که این امر اهمیت فرهنگ‌سازی در برند را الزامی جلوه می‌دهد.

لسان‌طوسی در خصوص خصوصی‌سازی بازار پوشاک اظهارکرد: باید به سمت خصوصی‌سازی و ایجاد بازار رقابتی پیش برویم و اجازه دهیم که بازار قیمت‌ها را مشخص کند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.