بیرجندرسا-مشاور وزیر و مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش گفت: بیشترین درصد شکایات به آموزش و پرورش مربوط به مسائل مالی و آموزشی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا سید رحیم میرشاه ولد در حاشیه گردهمایی مدیران مدارس آموزشگاههای خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش وپرورش محل ایده پردازی است و همکاران آموزش وپرورش در ایده پردازی نقش دارند.
وی افزود: باید نگاه ها در آموزش وپرورش با نگاه خرد جمعی و با ظرفیت ایده پردازی پرداخته شود و در حوزه تعلیم وتربیت باورمان این است که می شود بسیاری از کارهای فرهنگی و تربیتی را در درون مدرسه و از ظرفیت های موجود انجام داد.
مشاور وزیر و مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: گاهی ظرفیت هایی وجود دارد که نیاز به هزینه ندارد، بلکه نیاز به فکر دارد و باید این فرصت ها را شناسایی کرد.
میرشاه ولد بیان کرد: شکایات در آموزش و پرورش بیشتر در مسائل مالی، اداری، اخلاقی، فرهنگی است و در هر استان حجم آن متفاوت است و درصدد هستیم شکایات از دستی به الکترونیکی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان شکایات از آموزش وپرورش 40 هزار مورد بوده است گفت: امسال 36 هزار شکایات از آموزش و پرورش گزارش شده است.
مشاور وزیر و مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش گفت: در تلاش هستیم که شکایات از حالت دستی به سامانه تبدیل شود و در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در چهار استان کشور به اجرا در می آید.
وی اظهار کرد: سامانه شکایت الکترونیکی بزودی در استان های تهران، چهارمحال بختیاری، قزوین، خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرا می شود.