بیرجندرسا-مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول آموزش و پرورش به ایجاد شش آیتم تربیتی تاکید شده است، گفت: در این سند آمده است که در کنار تربیت علمی وجود تربیت اخلاقی، عبادی، عقیدتی، کاری و زیباشناختی مهم است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، عظیم محبی در کارگاه آموزشی ضمن مهم شمردن فطرت برای انسان اظهار کرد:انسان ها هیچ گاه نباید به علم و دانش خود مغرور شوند.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش انگیزه را نخستین عامل یادگیری دانست وگفت : اگر به دانشآموزان اجازه بحث و گفتوگو داده شود تفکر دانشآموز به وجود میآید.
وی عنوان کرد: مبحث تفکر از مبحث پژوهش بسیار وسیعتروگسترده تر است.
محبی به داشتن مدل برای انجام فعالیت تاکید کرد و یادآور شد: در بحث مدیریت باید تعالی مدیریت مورد نظر قرار گیرد.
وی مدل بعدی در امر مدیریت را نظارت آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: نظارت کیفی در آموزش و پرورش تاکنون کمتر مورد توجه بوده و باید نظارت را به سمت نظارت بالینی و کلینیکی سوق دهیم.
محبی ضمن اشاره به موضوع کیفیتبخشی اظهار کرد: وقتی از کیفیت در امر آموزش صحبت میشود سه نکته مورد نظر است که شامل هدف، رویکرد و مدل تعلیم و تربیت است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش افزود:هدف میتواند نوع کیفیتبخشی برنامههای آموزشی را تغییر دهد و در همین راستا رویکرد و مدلهای تعلیم و تربیت نیز تغییر میکند.
محبی ضمن اشاره به اینکه اهداف جهتگیری فعالیتها را تغییر میدهد،بیان کرد : باید در هدف خود را به جای افزایش نمره، محفوظات دانشآموز و کمیت آموزش به سمت توسعه مهارتهای تفکر دانشآموزان سوق دهیم.
وی ادامه داد: دانشآموزان برای اینکه بتوانند مهارتهای شغلی و زندگی را کسب کنند باید مهارتهای تفکرشان رشد کند.
محبی با بیان اینکه بهرهوری ماهیت خلاقیت و نوآوری است، گفت: رویکرد ما به تبعیت از هدف ما، کارآفرینی و پژوهشمحوری است و مبنای آن توسعه کارآفرینی است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش افزود : براساس این رویکرد انسانهایی تربیت میشوند که در هر شرایطی خودباوری و خوداتکایی را در وجود خود ارتقاء داده و به دنبال تولید کار می باشند.
محبی گفت:در سند تحول آموزش و پرورش به ایجاد شش آیتم تربیتی تاکید شده است.
وی ادامه داد: دراین سند آمده است که در کنار تربیت علمی وجود تربیت اخلاقی، عبادی، عقیدتی، کاری و زیباشناختی مهم است.
محبی با بیان اینکه انسان به طور ذاتی موجودی اجتماعی است، خاطر نشان کرد: باید در امر آموزش در کنار یادگیری فردی دانشآموز به دنبال یادگیری اجتماعی آنها باشیم و دانشآموزان را به یکدیگر وابسته و پیوسته کنیم .