کدخبر: ۳۸۵٤
۱٤ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳
چاپ

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خدمات دولت‌های نهم و دهم را نباید بطور کامل انکار کرد/ وظیفه همه حمایت حکیمانه، مراقبت هوشمندانه و نقد مشفقانه دولت جدید است/ نمازجمعه هفته آینده بیرجند در مصلی المهدی(عج)

خدمات دولت‌های نهم و دهم را نباید بطور کامل انکار کرد/ وظیفه همه حمایت حکیمانه، مراقبت هوشمندانه و نقد مشفقانه دولت جدید است/ نمازجمعه هفته آینده بیرجند در مصلی المهدی(عج)

بیرجندرسا- امام جمعه بیرجند با اشاره به خدمات دولت‌های نهم و دهم گفت: نباید در نقد عملکرد دولت افراط کرده و همه خدمات را زیر سوال ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی؛ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بیرجند به نکات زیر اشاره کرد:

*انسان‌ها چه باتقوا باشند و چه بی تقوا؛ در دنیا سهم مشترک می‌برند و همه انسان‌ها در لذات دنیوی با هم شریک‌اند؛ اما لذات اخروی مختص مومنان و متقین است و افراد دیگر از آن سهمی ندارند.

*باید این موضوع که عزت، آگاهی و زیبایی از جانب خداست را با عمق جان دریابیم و با تلاش کردن برای کسب رضای الهی و زندگی خالصانه در جهت قرب الهی؛ فقط آن‌ها را از درگاه خداوندی تقاضا کرده و از رو زدن به مخلوقات خودداری کنیم.

*طبق نظر دین مبین اسلام، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند؛ به همین سبب هیچ‌گاه نمی‌توانیم با ظاهرسازی و ریا به خداوند متعال برسیم.

*فرق انسان با حیوان در شکرگذاری به درگاه ایزد منان است. پس اگر انسان‌ها نعمت‌های الهی را درک نکرده و بخاطر این همه نعمت شاکر درگاه خداوند متعال نباشند، تفاوت چندانی با حیوانات ندارند.

*باید در ماه رمضان نگاه انسان به پدر مادر متفاوت شود. نکند در شهر فرهنگی ما افرادی وجود داشته باشند که پدر و مادر‌هایشان را خانه سالمندان بسپرند. نکند احترام پدر و مادر را نگه نداشته و دست بوس آنان نباشیم.

*پدر و مادرها نیز باید توجه داشته باشند که وظیفه آن‌ها در قبال فرزندانشان فقط به دنیا آوردن آن‌ها نیست بلکه موظف‌اند که فرزندانشان را طوری تربیت کنند که جزء ابرار، متقین، نیکوکاران و صامتین بوده و با دوستان خدا دوست بوده و با دشمنان خدا دشمن باشند.

*با توجه به در پیش بودن روز قلم باید نویسندگان و اندیشمندان ما سعی کنند که در راه درست و راه الهی قلم بزنند و با انتقال حقایق؛ بشریت را آگاه و هوشیار کرده و تجربیات بشری را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

*گاهی همین قلمی که باید نور، زیبایی و روشنایی بیافریند، به وسیله‌ای برای ترویج بدی‌ها، موهومات و دروغ پردازی‌ها می‌شود که امیدواریم جامعه ما و اهل قلم از این آفت بزرگ نوشتن به دور باشند و همیشه در ترویج خوبی‌ها بکشوند.

*انفاق مال موجب طهارت، پاکی و رشد انسان می‌شود

*در اسلام مالیات‌های گوناگونی همچون مالیات بر درآمد، مالیات بر ثروت، مالیات بر استفاده از منابع طبیعی، مالیات سرانه و انواع و اقسام دیگر مالیات را داریم.

*در سایر کشور‌ها مردم 40 درصد درآمد خالصشان را مالیات می‌دهند اما متاسفانه در کشور ما هنوز فرهنگ مالیات دهی احیاء نشده و ما هنوز با الفبای مالیاتی در نظام اسلامی هم بیگانه‌ایم.

*انتخابات عظیم 24 خرداد ماه موجب خنثی شدن همه توطئه‌ها و اندیشه‌های دشمن شد و رئیس جمهوری لایق، شایسته، اگاه و هوشیار توسط مردم انتخاب شد.

*امروز وظیفه همه ما حمایت حکیمانه، مراقبت هوشمندانه و نقد مشفقانه نسبت به دولت جدید است.

*همه باید دست به دست هم داده و به این دولتی که به لطف خدا شعار دوری از افراط و تفریط دارد کمک کرده تا انسان‌های عاقل و هوشمند در مناسب قرار داده شوند.

*حماسه سیاسی مقدمه‌ای بود برای حماسه اقتصادی؛ پس باید به دولت جدید در خلق حماسه اقتصادی یاری برسانیم.

*ما فرزند رمضانیم؛ شاید مشکلاتی داشته و داریم ولی می‌دانیم که آزادی، استقلال و عزت مملکت‌مان در وهله اول قرار داشته که بخاطر آن حاضریم با همه این مشکلات مبارزه کنیم.

*در آخرین ماه‌های مسئولیت دولت‌های نهم و دهم باید  از افراط و تفریط در نقد عملکرد دولت خودداری کرده و باید بخاطر زحماتی که برای مردم کشیده‌اند از آن‌ها تشکر کنیم.

*مشکلاتی در دولت‌های نهم و دهم وجود داشته، اما تذکرات لازم داده شده و خود دولتمردان نیز در جهت رفع آن مشکلات تلاش خود را مبذول داشته‌اند.

*مشکلات موجود نباید سبب آن شود که خدمات دولت را از یاد برده و بخاطر برخی از خدمات ارزنده دولت‌های نهم و دهم از آن‌ها سپاسگذاری نکنیم.

*جلسات، برنامه‌ها و پیگیری‌های مختلف نتیجه داد و مصلی المهدی برای برپایی نماز آماده شده است. نمازجمعه هفته آینده در مصلی المهدی بیرجند برگزار خواهد شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها