کدخبر: ٤۱۵٦
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
چاپ

حواشی نمایشگاه ضیافت بیرجند از نگاه خبرنگار بیرجندرسا؛

نماینده مجمع امور صنفی: مواد غذایی 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار توزیع می‌شود/ مردم: قیمت گذاری شفاف نیست؛ برخی از قیمت‌ها کمتر، برخی همسان و برخی بیشتر از قیمت بازار است/ وجود غرفه لوستر در نمایشگاه ضیافت!

نماینده مجمع امور صنفی: مواد غذایی 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار توزیع می‌شود/ مردم: قیمت گذاری شفاف نیست؛ برخی از قیمت‌ها کمتر، برخی همسان و برخی بیشتر از قیمت بازار است/ وجود غرفه لوستر در نمایشگاه ضیافت!

بیرجندرسا-درحالی که نماینده مجمع امور صنفی از توزیع مواد غذایی با 15 تا 20 درصد تخفیف نسبت به بازار در نمایشگاه ضیافت خبر داد، عده‌ای از مردم از همسان بودن قیمت برخی از کالاها و گاهی نیز بالاتر بودن قیمت‌های نمایشگاه نسبت به بازار سخن گفتند.

خرید ماه رمضان10

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا نمایشگاه ضیافت در محل نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند از 15 لغایت 19 تیر ماه آماده حضور همشهریان عزیز به منظور تهیه اقلام مورد نیازشان در ماه رمضان است.

خبرنگار ما نیز به منظور مشاهده وضعیت این نمایشگاه و چگونگی توزیع اقلام اساسی در بین مردم در این نمایشگاه حضور یافت و به گفتگو با آنان و مسئولین برگزار کننده پرداخت که گزیده‌ای از این گفتگو‌ها در ادامه می‌آید.

آنچه بیشتر از همه در این نمایشگاه به چشم می‌آمد، عدم استقبال مناسب مردم همچون سال‌های گذشته و ایجاد صف‌هایی برای برخی از کالاهای پرتقاضا همچون گوشت منجمد گوساله و عدس بود.

در گفتگو با یکی از همشهریان حدودا 50 ساله مشکلات نمایشگاه را جویا شدیم که وی عدم توزیع به موقع کالاهای پرتقاضا در ابتدای صبح و عدم قیمت گذاری شفاف را از جمله مشکلات نمایشگاه دانست.

رضا نیک منش ادامه داد: در برخی از کالاها قیمت نمایشگاه حدود 10 تا 15 درصد از بازار ارزان‌تر است اما در برخی دیگر از کالاها همچون ماکارونی و برنج قیمت نمایشگاه حتی از قیمت بازار هم بیبشتر است.

وی عدم حضور بازرسین بازرگانی در نمایشگاه را مشکل دیگر نمایشگاه ارزیابی کرد و افزود: مردم در صورت مشاهده قیمت‌های نامناسب نمی‌دانند که باید به چه کسی مراجعه کنند.

یکی دیگر از همشهریانمان که با دستانی پر از مواد غذایی در حال خروج از درب نمایشگاه بود نیز ابراز داشت: صف کشیدن برای مواد غذایی مانند عدس و گوشت دور از شان مردم است.

خرید ماه رمضان6

وی افزود: مسئولان نمایشگاه باید با اختصاص غرفه‌های بیشتری به مواد غذای پرطرفدار صف‌ها را از بین برده و از در صف ماندن مردم و تلف شدن وقتشان خودداری کنند.

سپس به سراغ عضو هیأت رئیسه مجمع امور صنفی و مسئول نمایشگاه ضیافت رفتیم تا اطلاعاتی را از وی جویا شویم.

اربابی بدون اشاره به وجود غرفه لوستر در نمایشگاه امسال؛ اظهار داشت: در نمایشگاه ضیافت برخلاف نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه نمی‌توانیم بغیر از مواد خوراکی لوازم دیگری همچون لوازم منزل و پوشاک را توزیع کنیم.

وی در رابطه با قیمت‌ها نیز با رد هر گونه ادعا در رابطه با همسان بودن قیمت‌های بازار و نمایشگاه گفت: کالاهای نمایشگاه به طور متوسط 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی بیرجند در حالی که مشاهدات عینی خبرنگار ما چیز دیگری را نشان می‌‌داد؛ از افزایش 40 درصدی آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه ضیافت امسال بیرجند نسبت به سال گذشته خبر داد.

اربابی ادامه داد: به دلیل همین استقبال گسترده مردم ساعات کاری نمایشگاه را که سال‌های گذشته فقط از ساعت 17 الی 22 بود را افزایش داده و در سال جاری نمایشگاه ضیافت از ساعت 9 الی 12 نیز به فعالیت پرداخته و به مراجعه کنندگان گرامی خدمات مورد نیاز را عرضه می‌کند.

خرید ماه رمضان4

وی همچنین از افزایش 50 درصدی تعداد غرفه‌های نمایشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای تمدید مدت برپایی نمایشگاه به میزان یک تا دو روز هستیم.

مسئول نمایشگاه ضیافت بیرجند با اشاره به وجود 100 غرفه در نمایشگاه امسال گفت: 25 غرفه از این تعداد غرفه‌های ثابت نمایشگاه به شمار می‌روند که در تمام مدت سال در نمایشگاه وجود دارند.

اربابی افزود: از 75 غرفه باقیمانده نیز؛ 25غرفه مخصوص لبنیات و مواد غذایی پرمصرف در ماه رمضان، 27 غرفه مربوط به تنظیم بازار و 23 غرفه‌ نیز شامل موادی همچون مواد شوینده که در کنار مواد غذایی ممکن است مورد نیاز مردم در ماه رمضان باشد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اجحافی در حق مردم صورت گرفت؛ می‌توانند با مراجعه به نمایندگان مجمع امور صنفی و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت که در نمایشگاه حضور دارند؛ حق پایمال شده خود را پیگیری کنند.

ما نیز برای مطلع شدن شما خوانندگان گرامی از قیمت اقلام خوراکی در این نمایشگاه به قیمت برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تخم مرغ: 2900 تومان، مرغ: 4900 تومان، گوشت گوساله گرم: 23500 تومان، گوشت گوساله منجمد: 16600 تومان و عدس: 3500 تومان

[gallery columns="4" ids="4176,4179,4167,4177"]

ضمن ابراز تشکر از مجمع امور صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور برپایی نمایشگاه ضیافت به نظر می‌رسد با توجه به روند فزاینده افزایش قیمت‌ها در بازار لازم می‌نمود رسیدگی بیشتری به این نمایشگاه صورت گیرد، تا مردم بتوانند بدون دغدغه خاطر از جهت فراهم کردن مواد غذایی مورد نیازشان؛ به استقبال ماه مبارک رمضان بروند.

همچنین خواهشمندیم که مسئولان مربوطه برای رفع خرابی‌های دستگاه‌های خودپرازهای اطراف و داخل نمایشگاه که گاها مشکلاتی برای بازدید کننده‌ها بوجود می‌آورد نیز فکری کرده و با توجه به خالی بودن سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی بیرجند با اضافه کردن غرفه‌هایی غنی شدن کیفی و کمی نمایشگاه ضیافت امسال را میسر ساخته و قدرت انتخاب بیشتری به مراجعه کنندگان بدهند./ گزارش تصویری/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.