کدخبر: ٤٤۰۹
۲۱ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱٤:۰٤
چاپ

خطیب نمازجمعه بیرجند:

امروزه خطر شبکه‌های اجتماعی از خطر مواد مخدر بیشتر است

امروزه خطر شبکه‌های اجتماعی از خطر مواد مخدر بیشتر است

بیرجندرسا- قائم مقام ولی فقیه و امام جمعه بیرجند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به تلاش شبکه‌های اجتماعی به سوق دادن جوانان به سمت منکرات گفت: امروزه خطر شبکه‌های اجتماعی هم‌چون فیسبوک از خطر مواد مخدر بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ماه رمضان را ماه تعاون دانست و افزود: باید در این ماه با همکاری و تعاون با یکدیگر؛ در حل مشکلات برادران و خواهران مومنمان بیشتر کوشا باشیم.امام جمعه بیرجند

وی با اشاره به احداث مصلی، آن را مرکز معنویت، علم، آگاهی، بصیرت و ولایت دانست و افزود: احداث این مصلی به عنوان قلب تپنده شهر یکی از مصادیق تعاون و همکاری است.

امام جمعه بیرجند افزود: اگر اهل تعاون، وحدت و همکاری باشیم، به معنای واقع کلمه مهمان خدا خواهیم شد.

رضایی احیای عدالت را یکی دیگر از احکام مهمی که باید در ماه رمضان به دنبال آن بود دانست و ادامه داد: در این ماه باید عدالت را در تمامی محیط‌های خانواده و کار و جامعه احیاء کنیم؛ قائم به قسط بوده و مظهر قائم القسطی خداوند باشیم.

**در طول عمر انقلاب شورای نگهبان به خوبی به وظایف خود عمل کرده است

وی با اشاره به روز 23 تیرماه سال 78، سالروز دفاع ملی از ولایت و پایان دادن به آشوب‌ها اظهار داشت: مردم در 23 تیر نیز نشان دادند که همیشه پشت سر ولایت قرار داشته و پاسخ دندان شکنی به تمامی ایادی دشمن می‌دهند که باید بخاطر داشتن چنین مردمی شکرگذار درگاه ایزدمنان باشیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به 24 تیرماه، سالروز بازداشت امام خمینی(ره) گفت: امام گنجینه الهی بود که با اخلاص تمام با حکومت طاغوت به مبارزه برخاست و توانست مردم را از چنگ طاغوتیان نجات دهد.

رضایی با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان؛ این نهاد را حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام دانست و اضافه کرد: شورای نگهبان در طول این سه دهه گذشته از عمر انقلاب به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

**از نگاه اسلام زن ضعیفه و لطیفه نیست

وی با اشاره به وجود شبکه‌های اجتماعی هم‌چون فیسبوک، توئیتر و یوتیوب گفت: امروز خطر شبکه‌های اجتماعی که جوانان ما را به سمت فساد و فحشاء سوق می‌دهند از خطر مواد مخدر بیشتر است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: این شبکه‌ها قصد دارند در تبعیت از سیاست کشورهای غربی با سوق دادن جوانان ما به سمت فحشا و منکرات و از بین بردن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی آن‌چه که در اندلس اتفاق افتاد را در ایران پیاده کنند.

رضایی نگاه شی انگارانه غرب به زن را مورد انتقاد قرار داد و افزود: از نگاه اسلام، زن نه ضعیفه است و نه لطیفه؛ بلکه زن انسان بزرگی است که مرد از دامن او به معراج می‌رود.

**آیت الله عبادی اسوه وحدت، پاکی و شجاعت بود

وی با اشاره به برگزاری همایشی در رابطه با ابوالشهیدین آیت الله عبادی، امام جمعه فقید مشهد در بیرجند اظهار داشت: ایشان اسوه وحدت، پاکی، شجاعت و ایثار در زمان خودشان بودند که باید با جمع آوری 24 سال خطبه‌های نماز جمعه‌شان تلاش بیشتری در شناساندن ایشان به مردم صورت گیرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها