کدخبر: ٤۸۰۲
۲۸ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱٦:۲۸
چاپ

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسئولان در جهت رفع مشکل دارو تلاش بیشتری صورت دهند/ با افطاری‌های ساده مهر و محبت را در جامعه گسترش دهیم

مسئولان در جهت رفع مشکل دارو تلاش بیشتری صورت دهند/ با افطاری‌های ساده مهر و محبت را در جامعه گسترش دهیم

بیرجندرسا- خطیب جمعه بیرجند با اشاره به مشکلات پیش آمده در مبحث دارو؛ رفع هرچه سریعتر این مشکلات را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه بیرجند رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به در پیش بودن هفته حمایت از بیماران هموفیلی به مشکل عدم انعقاد خون بیماران هموفیلی اشاره کرد و خطاب به مسئولان اظهار داشت: قدر این بیماران عزیزی که این مشکل را پیدا کرده‌اند بدانید و به آن‌ها رسیدگی کنید.

وی با توجه به مشکلات دارویی موجود مخصوصا برای بیماران خاص گفت: بیماران از رنج بیماری آسیب دیده هستند؛ امیدواریم که با همت مسئولان مشکلات جانبی آن‌ها هم‌چون مشکل دارو و بیمه حل شده و دیگر به رنج و درد آن‌ها افزوده نشود.

**نانوایی‌ها در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) رایگان پخت کنند

خطیب جمعه بیرجند روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) را روز فداکاری، محبت، ایثار و احسان دانست و افزود: انفاق و احسان کرده و به مستمندان و فقیران برسید و محبت را در جامعه احیاء کنید.

امام جمعه بیرجند از کسانی که توانایی مالی دارند درخواست کرد که در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) هزینه پخت یک یا چند نانوایی را تقبل کنند تا نانوایی‌ها در این روز نان رایگان در اختیار مردم قرار دهند و همچنین سفره‌های افطاری در سطح شهر بیندازند و بدین وسیله مهر و محبت را بین مردم احیاء کنند.

رضایی انفاق و نیکوکاری را جزء مهم‌ترین مستحبات دانست و افزود: خداوند حتی حضرت ابراهیم(ع) را نیز تا قبل از آنکه انفاق طعام کند؛ به عنوان دوست خود انتخاب نکرد.

وی افزود: حتما سفره بیندازید و دوستان و فامیل و آشنایانتان را دعوت کنید و با یک افطاری بدون تشرف و تکلیفات مهر و محبت را در جامعه گشترش دهید.

**صرفه جویی در مصرف آب را بیش از گذشته رعایت کنید

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و دولتمردان گفت: ایشان حجم کاری بسیار بالا، تلاش خستگی ناپذیر و در دست گرفتن شعارهای انقلاب و افتخار به آن را جزء افتخارات برجسته دولت دانستند که ما باید تلاش کنیم که شاکر زحمات باشیم و اشکالات را نیز به جای خودش تذکر دهیم.

وی تنها راه جلوگیری از جیره بندی آب را صرفه جویی دانست و افزود: با توجه به مشکلات موجود در منابع آبی باید صرفه جویی را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهیم تا به مشکلی برنخوریم.

**حضرت خدیجه(س) هر آنچه داشت را در راه اسلام در طبق اخلاص گذاشت

رضایی با اشاره به برگزاری اولین جلسه بزرگداشت پروفسور گنجی در بیرجند تصریح کرد: باید در جهت معرفی بزرگان و برجستگان استان و شهرستان تلاش کنیم تا فرزندانمان درس بگیرند و با سرلوحه قرار دادن بزرگان قله‌های علم و تخصص را فتح کنند.

خطیب جمعه بیرجند حضرت خدیجه(س) را بزرگ بانویی دانست که هرآنچه داشت را در راه اسلام در طبق اخلاص گذاشت و از هیچ چیز مضایغه نکرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.