کدخبر: ٦۲۲۳
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱٤:۰٤
چاپ

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی:

دروغگوتر از دولت آمریکا در تاریخ وجود ندارد/ اگر نعمت ولایت فقیه نبود اوضاعمان از مصر بدتر بود

دروغگوتر از دولت آمریکا در تاریخ وجود ندارد/ اگر نعمت ولایت فقیه نبود اوضاعمان از مصر بدتر بود

بیرجندرسا-نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعاهای انسان دوستانه دروغین دولت آمریکا گفت: شما چنان کشتارهایی در طول تاریخ به بار آورده‌اید که هیتلر نیز مانند آن را انجام نداده؛ آن وقت چگونه ادعای حقوق بشر می‌کنید؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی یبرجندرسا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی در جلسه یادواره شهدای مسجد مرتضوی بیرجند با مقایسه تعریف حیات و ممات از منظر قرآن و از نظر بشر اظهار داشت: از منظر انسان سه نوع حیات وجود دارد: حیات نباتی، حیات حیوانی و حیات بشری.

وی افزود: مشخصه حیات نباتی رشد و نمو، مشخصه حیات حیوانی حرکات ارادی و مشخصه حیات انسانی حرکات عقلانی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی سپس به بیان انواع حیات از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و تصریح کرد: از منظر قرآن کریم دو نوع حیات وجود دارد: حیات جمادی که می‌گوید همه ذرات و جمادات عالم امکان دارای حیات هستند(یسبح لله ما فی السماوات و ما فی الارض)

عبادی ادامه داد: حیات دیگر از نظر قرآن حیات انسانی است که انسانی را که متخلق به قضائل اخلاقی بوده و از رذائل اخلاقی دور باشد؛ دارای حیات می‌داند.

وی افزود: اگر انسانی باشد که غرق در رذائل اخلاقی باشد از نظر قرآن فقط حیات حیوانی دارد و فی الواقع مرده است اگرچه به ظاهر زنده باشد.

این کارشناس دینی اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های حیات انسانی تفاوت درجه است به این معنا که همانگونه که انسان داریم، انسانتر و انسانترین نیز داریم؛ اما در حیات حیوانی دیگر اختلاف درجه معنا پیدا نمی‌کند و همه در یک سطح هستند.

عبادی با اشاره به اظهارات اوباما در رابطه با اینکه انسانیت خط قرمز ایالات متحده است گفت: شاید دروغگوتر از دولت آمریکا در تاریخ وجود ندارد.

وی خطاب به دولت آمریکا افزود: شما چنان کشتارهایی در طول تاریخ به بار آورده‌اید که هیتلر نیز مانند آن را انجام نداده؛ آن وقت چگونه ادعای حقوق بشر می‌کنید؟

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: ادعای آزادی دارید اما تمام آزادی‌خواهان جهان دادشان از شما به آسمانست. ادعای مبارزه با تروریسم دارید اما ریشه تمام تروریست‌ها سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد است.

عبادی با اشاره به اوضاع سوریه تصریح کرد: معارضان سوری در برابر مردم سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، دولت آمریکا که ادعای حقوق بشر دارد سکوت کرده و الان با تهدید حمله به سوریه ادعای حمایت از مردم سوریه در مقابل سلا‌ح‌های شیمیایی دولت بشار اسد را دارد.

وی افزود: این آتش، دامن کشورهای عربی که آمریکا را تشویق به حمله می‌کنند را نیز خواهد گرفت.از نظر آمریکا یک عربستان به هم ریخته و ضعیف را به یک عربستان قوی با دولت مرکزی ترجیح می‌دهد، پس هیچ بعید نیست که آمریکا پس از آتش جنگ سوریه به سراغ عربستان برود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به نقش بسزا و مهم ولایت فقیه گفت: اگر ما ولایت فقیه را نداشتیم وضعمان از مصر که ابتدا انقلاب کردند و سپس به علت نبود ولی فقیه و رهبر انقلابشان را تسخیر کردند نیز بدتر بود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.