کدخبر: ۷۰٦۲
۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۷
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش بیرجند:
3200 بیسواد و کمسواد در بیرجند وجود دارد/اعطای کارت هدیه به سوادآموزان داوطلب
بیرجند رسا- رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش بیرجند گفت: در حال حاضر سه هزار و 215 بیسواد و کمسواد در سطح شهر بیرجند وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بیرجند رسا به نقل از فارس، مهدی احمدنژاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی بیرجند اظهار داشت: مدرسه شوکتیه در بیرجند بعد از دارالفنون دومین مدرسه کشور است که در شهر بیرجند احداث شد که این نشان از وجود اهمیت علم و سواد در این استان است.
احمدنژاد به علت بیسوادی در استان اشاره کرد و گفت: وجود خشکسالیهای متوالی که سبب مهاجرت مردم از روستاها به حاشیه شهرها شده و سختی امرار و معاش سبب شده که والدین نسبت به تحصیل فرزندان بیتفاوت باشند و کودکان از تحصیل بازمانند.
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند و قائن آمار بیسوادی بالا است، گفت: سوادآموزانی که خودشان به اداره سوادآموزی مراجعه کنند، کارت هدیه به آنها اعطا میشود.
احمدنژاد افزود: سوادآموزی متعلق به مکان و زمان خاص نیست و افراد سوادآموز میتوانند به مدارس و مجتمعهای آموزشی، کانون فرهنگی مساجد، حوزههای علمیه و موسسات خدمات آموزشی مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 215 نفر بیسواد و کمسواد در شهر بیرجند وجود دارد، گفت: از این تعداد یکهزار و 97 نفر بیسواد و 512 نفر کمسواد هستند که شهر بیرجند به دلیل مهاجرتهای بیرویه بیشترین آمار بیسوادان در سطح استان را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع در سطح استان حدود 10 هزار بیسواد وجود دارد.
احمدنژاد بیان کرد: در سطح شهر دسترسی به افراد بیسواد و کمسواد به علت تغییر مدام محل سکونت به راحتی امکانپذیر نیست و این افراد نیز هیچ رغبتی برای سوادآموزی ندارند.
وی گفت: نیروهای آموزشیار در استان و تمام آموزشیاران در آموزش و پرورش استخدام میشوند و هیچ نیروی غیررسمی در بین آموزشیاران وجود ندارد.
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: سوادآموزان به اداره نهضت سوادآموزی مراجعه و نام خود را در سامانه سوادآموزی ثبت کنند که در این صورت تمام اقلام لوازمالتحریر در اختیار سوادآموزان قرار میگیرد.
وی سطح استاندارد سواد را حداقل خواندن و نوشتن و چهار عمل اصلی ریاضی دانست