کدخبر: ۷۳۱۷
۱٦ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۰
چاپ

ماجرای شلوار جین چیست؟

چه کسی اولین بار موضوع شلوار جین را سر زبان نتانیاهو انداخت؟

چه کسی اولین بار موضوع شلوار جین را سر زبان نتانیاهو انداخت؟

بیرجند رسا- جای بسی سوال است که چگونه این سایت موضوع شخصی یک فرد که عملا در صدا و سیما و سطح جامعه موجودیت ندارد را به کل فضای صدا و سیما و جامعه تسری می دهد و بدون واکاوی دلیل واقعی عدم پخش سخنان این کارشناس که احتمالا به دلایل مختلفی می تواند صورت گرفته باشد، دست آویزی برای تمسخر و حمله به کشور درست می کنند.

گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بیرجند رسا : در چند روز گذشته اظهارات بنیامین نتانیاهو در مورد ایران در گفتگو با بی بی سی جنجال زیادی را در محافل سیاسی و رسانه ای به پا کرده است.
 نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ای که شنبه شب از تلویزیون «بی‌بی‌سی فارسی» پخش شد، هرآنچه در توان داشت برای همراه کردن مخاطب ایرانی با خود انجام داد؛ از به کار بردن عبارات فارسی تا درخواست برای آزاد شدن پوشیدن شلوار جین در ایران!
نتانیاهو در بخشی از صحبت های خود در گفتگو با این شبکه برای اثبات مدعای خود که ایران کشور آزادی نیست به موضوع شلوار جین اشاره می کند و برای آنکه نشان دهد ایران کشور آزادی نیست شاهد مثال خود را شلوار جین می آورد و چنین می گوید" من فکر می‌کنم اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین می‌پوشیدند، به موسیقی غربی گوش می‌دادند و انتخاباتی آزاد داشتند."
اما اکنون این پرسش مهم در برابر مردم و رسانه ها قرار دارد که نتانیاهو موضوع شلوار جین در ایران را از کدام منبع آورده که با این اطمینان در برنامه ای که تماشاگران زیادی دارد از آن استفاده می کند.
ماجرا از این قرار بود که اواخر فروردین ماه سایت شبکه ایران در مطلبی (گزارشی – تحلیلی) و با عنوان "سانسور شلوار جین در صداوسیما!" به انتقاد شدید از صدا و سیما می پردازد.
در این مطلب که گفتگویی با یک کارشناس سینمایی ترتیب داده شده و بدون آن که نامی از کارشناس برده شود، مدعی شده که در برنامه ای شرکت کرده اما وقتی برنامه پخش شده اثری از وی در برنامه نیست و تحلیل کارشناس این بوده که چون شلوار جین داشته احتمالا از پخش تصاویر و سخنان وی  مانع شده اند و اما جالبتر آنکه خود این کارشناس در ادامه می گوید که افراد زیادی بودند که شلوار جین به پا داشته اند اما برنامه آنها پخش شده است.
جای بسی سوال است که چگونه این سایت موضوع شخصی یک فرد که عملا در صدا و سیما و سطح جامعه موجودیت ندارد را به کل فضای صدا و سیما و جامعه تسری می دهد و بدون واکاوی دلیل واقعی عدم پخش سخنان این کارشناس که احتمالا به دلایل مختلفی می تواند صورت گرفته باشد، دست آویزی برای تمسخر و حمله به کشور درست می کنند.
این خبر البته توسط خبرگزاری ایسنا و برخی دیگر از سایت ها بسرعت وارد فضای مجازی می شود و امروز آقای نتانیاهو به واسطه  اینگونه مطالب، آزادی را در ایران زیر سوال می برد.
در گذشته هم متاسفانه موضوعاتی توسط برخی افراد و رسانه های ساده لوح در داخل کشور بدون در نظر گرفتن هزینه های آن برای نظام مطرح شده و البته مسئولین نظام تاکنون برخوردی با چنین افرادی نداشته اند، لذا لازم است تا از این پس مسئولین امر به چنین اظهار نظرهایی که باعث هزینه برای نظام می شود برخورد قاطع کنند تا زمینه بروز چنین اشتباهاتی پیش نیاید.
بجاست که رسانه ها در انعکاس اخبار و گزارشات خود منافع کلان نظام را در نظر بگیرند و نقد های رسانه ای به گونه ای مطرح نشود که دشمنان این نظام آن را حربه ای علیه کشور و نظام استفاده کنند. منبع: بولتن نیوز

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها