کدخبر: ۷۸۳۱۳
۲۰ بهمن ۱٤۰۱ ساعت ۲۳:۲۲
چاپ

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

عملیات اجرایی طرح آجر نسوز در شهرستان قاینات آغاز شد

بیرجندرسا-همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی طرح آجر نسوز شرکت فرآورده‌های دیرگداز سیمان در جوار کارخانه سیمان قاین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا،این طرح صنعتی با ظرفیت سالانه ۱۹ هزار تن در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع اجرا می‌شود.

حجم سرمایه گذاری در این طرح ۹۲۲ میلیارد تومان است که برای ۷٠ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند و ظرف ۲ سال آینده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنجشنبه شب در این آیین گفت: کار ساخت کارخانه آجر نسوز باید با قدرت و سرعت پیش برود تا شیرینی آن برای مردم بماند و لذا امید است در بازه ۲ ساله به بهره‌برداری برسد و فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد خواهد کرد.

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی کارخانه آجر نسوز تامین نیازهای داخلی کشور و ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند، افزود: احداث بیمارستان تامین اجتماعی قاین قول ما است و قطعا بدانید که این مرکز بهداشتی را به زودی شروع می‌کنیم.

وی عنوان کرد: طرح فولاد قاینات و بازچرخانی آب‌های نامتعارف یک کارستان در استان است، امیدواریم که ساخت کارخانه آجرنسوز در توسعه متوازن و تولید اشتغال در منطقه موثر باشد.

مرتضوی با اشاره به اینکه طرح های فراوان و شاخصی که در دهه فجر در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان طرح عمرانی افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که با طرح آجر نسوز به ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد که این کم سابقه است.

آغاز ساخت بیمارستان تامین اجتماعی تا پایان سال جاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان قاینات در جمع خبرنگاران گفت: احداث بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان قاینات را تا پایان سال جاری آغاز خواهیم کرد.

مرتضوی با بیان اینکه در دولت‌های قبل قول ساخت بیمارستان تامین اجتماعی قاین داده شده اما اجرایی نشده است، افزود: ما تلاش خواهیم کرد در یک مدت زمان کوتاهی مجوز ساخت آن را اخذ کنیم و همکاران ما هم نقشه‌های زمین را مورد بررسی قرار دادند و حتما عملیات اجرایی مجموعه قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهترین خبر خوش ما برای مردم خراسان جنوبی آغاز عملیات اجرایی کارخانه آجر نسوز شرکت سیمان باقران است گفت: اعتبارات بسیار خوبی برای اجرای این طرح تامین شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا، با همکاری مدیران استان و شهرستان و به خصوص مدیر کارخانه سیمان باقران این پروژه شروع خواهند کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در این طرح بزرگ اقتصادی گفت: امیدوارم که احداث و تکمیل این طرح زمینه توسعه را در خراسان جنوبی فراهم کند و در یک بازه زمانی کوتاهی به بهره‌داری برسد.