کدخبر: ۸۵۳۹۸
۲۰ خرداد ۱٤۰۳ ساعت ۱۳:٤۱
چاپ

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی خبر داد

پیش‌بینی برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه در هفته ازدواج سال جاری

بیرجندرسا-مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت:در هفته ازدواج سال جاری،بیش از ۵۰ عنوان برنامه با محوریت اداره کل ورزش و جوانان در سطح استان خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"بیرجندرسا"، محمد علی ربیعی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته"ازدواج"،اظهار کرد: پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی برای جذب اعتبار بیشتر از مرکز موجب افزایش عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج شده است.

وی با بیان این‌که۲۵۸ میلیارد ریال وام ازدواج در فرودین امسال به متقاضیان استان خراسان جنوبی پرداخت شده است،تصریح کرد:پست بانک، بانک مهر ایران و توسعه صادرات در رتبه‌های اول تا سوم پرداخت وام ازدواج قرار دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که زوجین زمان انتخات بانک باید صف انتظار را هم بررسی کنند،خاطرنشان کرد:باعث افتخار است که ۱۲ پله در پرداخت وام های ازدواج از سال گذشته تاکنون رشد داشته‌ایم.

ربیعی یکی از اقدامات انجام گرفته در سطح خراسان جنوبی برای تسهیل ازدواج را راه اندازی مراکز "همسان‌گزینی" عنوان کرد و افزود: در این مراکز زوجین متناسب با روحیات و خلقیات به هم معرفی می‌شوند تا ازدواج پایدارتری داشته باشند.

وی از فعالیت ۷ مرکز مشاوره ازدواج و ۲ مرکز همسان‌گزینی فعال در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: افراد می‌توانند از این طریق ازدواج موفق داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبیضمن اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج،ابراز کرد: ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری مرتبط با توسعه و ترویج فرهنگ و سنت حسنه ازدواج با محوریت این اداره کل تدوین شده است که همزمان با هفته ازدواج در سطح استان اجرا می‌شود.

ربیعی اضافه کرد: افتتاح مرکز وصال شیرین با هدف تسهیلگری و کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۳ جشن وصال در سطح شهرستان های خراسان‌جنوبی اذعان داشت: قرار بود همچون سال‌های قبل جشن‌های وصال همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سراسر استان برگزار کنیم که به احترام شهدای خدمت این جشن‌ها به زمان دیگری موکول شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبیتاکید کرد: نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح استان و همچنین تولید محتوای رسانه‌ای برای نشر در فضای مجازی با عنوان نمایشگاه مجازی هفته ازدواج از جمله برنامه‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی شده با هدف ترویج ازدواج آسان بین جوانان در هفته ازدواج است.

ربیعی تبیین کرد: بیش از ۲۰ کارگاه با موضوع ازدواج و جشنواره سرمایه های زندگی ویژه مادران دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال با حضور ۶۰۰ مادر از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج در خراسان جنوبی است.

وی همچنین با اشاره به طرح وصال شیرین،تاکید کرد: این طرح با هدف تشکیل و آسان سازی خدمات ازدواج ویژه جوانان با تخفیف‌های بسیار مناسب امروز در سطح کشور رونمایی می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح به سایت همراه وزارت ورزش و جوانان مراجعه کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبیگفت: در هفته ازدواج اماکن ورزشی تحت پوشش اداره ورزش و جوانان ۵۰ درصد تخفیف برای خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا ارائه می‌دهند.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار