کدخبر: ۸۵٦۳۰
۰۸ تیر ۱٤۰۳ ساعت ۱۷:۱٦
چاپ

استاندار خراسان جنوبی: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی گفت: مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات در ذات جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت روز جمعه در حاشیه انداختن رای خود به صندوق ثابت مستقر در شهرداری بیرجند افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا الان هر سال تقریبا انتخابات داریم لذا نظام و حاکمیت خود را در معرض انتخابات و رفراندوم قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا کشوری سراغ نداریم که ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب خود، انتخابات برگزار کند و هر سال خود را در معرض رای مردم قرار دهد، هر سال به شکل منظم و مرتب انتخابات داریم و نظر و ایده مردم را لحاظ می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از شهادت آیت الله رئیسی شاهد برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری هستیم و امروز کشور و استان آماده برگزاری انتخابات باشکوه و خلق حماسه دیگر است.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی‌ها در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید حماسه بزرگی خلق کردند و درصد مشارکت و حضور مردم در این مراسم بسیار بالا و قابل توجه بود به گونه ای که مورد توجه استان‌های دیگر قرار گرفت.

قناعت گفت: امیدواریم امروز هم شاهد حضور پرشور و مشارکت بالای مردم پای صندوق‌های رای باشیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حضور در انتخابات تکمیل کننده بدرقه باشکوه شهدای خدمت است.

وی با بیان اینکه همه مقدمات و امکانات برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است افزود: ۷۷۲ شعبه شهری و روستایی ثابت و سیار در استان آماده اخذ آرای مردم است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از لحاظ درصد مشارکت، رتبه دوم را با اختلاف یک درصد نسبت به استان اول کسب کرد و امیدواریم در انتخابات امروز بتواند رتبه نخست کشور را در زمینه مشارکت کسب کند.

وی گفت: تفاوت انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات دیگر این است که در انتخابات مجلس پنج مدرک برای رای گیری لحاظ شده بود اما در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل حساسیت بیشتر آن، داشتن یکی از دو مدرک شناسنامه یا کارت ملی الزامی است تا افراد بتوانند رای دهند.

قناعت بیان کرد: تعرفه‌ها و ملزومات انتخابات تامین شده و تعرفه‌های بیشتر بر اساس درخواست فرمانداری‌ها توزیع خواهد شد و هیچ نگرانی در این خصوص نداریم.

رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت روز جمعه هشتم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس‌ جمهور امروز در ۶۰ هزار شعبه اخذ رای داخل و خارج کشور آغاز شد و ادامه دارد.

آخرین اخبار