کدخبر: ۸۵٦۳۱
۰۸ تیر ۱٤۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
چاپ

نظارت 2 هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان جنوبی بر انتخابات

بیرجندرسا-مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر مردمی، امین و آموزش دیده در ۷۷۲ شعبه اخذ رای این استان، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را به عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،حجت‌ الاسلام مهدی یعقوبی روز جمعه در شعبه ثابت شهرداری بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم اطمینان داشته باشند که رای آنها پاس داشته خواهد شد، علاوه بر این نامزدها نیز نمایندگانی معرفی کردند که کار نظارت را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: ناظران چشم بینا و گوش شنوای مردم در پاسداشت رای هستند و باید با انتخاب آگاهانه در این دوره انتخابات هم حماسه خلق شود.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در سال جاری گفت: کاری که باید در بازه زمانی ۶ ماه انجام می‌شد طی یک بازه زمانی ۳۱ روزه انجام شده و مجموعه اجرا و نظارت در استان تلاش شبانه روزی داشته اند تا مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شود.

وی با اشاره به رتبه اول خراسان جنوبی از نظر مشارکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: امید است در سالگرد شهدای هفتم تیر و چهلم شهدای خدمت مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه دیگری را رقم بزنند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: با توجه به تفاوتی که در قانون انتخابات مجلس و ریاست جمهوری وجود دارد مردم دقت داشته باشند رای گیری فقط با شناسنامه یا کارت ملی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد دارای شناسانه‌های قدیمی جلد قرمز باید کد ملی ارایه دهند اضافه کرد: با توجه به اینکه در ساعات پایانی اخذ رای شعب شلوغ می‌شود لذا درخواست داریم مردم در ساعات آغازین برای اخذ رای حاضر شوند.

رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت روز جمعه هشتم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد.

آخرین اخبار