کدخبر: ۸۵٦٦۵
۱۳ تیر ۱٤۰۳ ساعت ۱۳:۳۵
چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خبر داد

رتبه نخست کشوری خراسان‌جنوبی در تامین زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

بیرجندرسا-مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که خراسان‌جنوبی در تامین زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن رتبه اول کشوری را دارد،گفت:تاکنون برای ۳۲ هزار نفر از واجدین شرایط نهضت ملی مسکن در سطح استان زمین تامین و تخصیص داده شده است.

‌به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"بیرجندرسا"،میرمحمد مودی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهم اقدامات این اداره کل استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون،اظهار کرد:در بحث نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت طی دو سال اخیر و در قالب طرح نهضت ملی مسکن،بیش از ۵۰۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق و ۸۰۰ هکتار در دست پیگیری است که با این الحاقات تامین زمین متقاضیان مسکن استان انجام می‌گیرد .


وی افزود:ضمنا ۵۲ طرح تفکیکی در قالب اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ تهیه و تصویب شده است.


مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه داد:این در حالی است که از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰در مجموع،۱۲ هکتار برای تامین زمین از اراضی دولتی اقدام شد.


مودی با بیان این‌که خراسان‌جنوبی در تامین زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن رتبه اول کشوری را دارد،تصریح کرد:تاکنون برای ۳۲ هزار نفر از واجدین شرایط نهضت ملی مسکن در سطح استان زمین تامین و تخصیص داده شده است.


وی با اشاره به این نکته که تاکنون برای ۳۲ هزار نفر از واجدین شرایط نهضت ملی مسکن در سطح استان زمین تامین و تخصیص داده شده است،خاطرنشان کرد:در همه شهرهای استان به جز بیرجند،واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی(یک طبقه حیاط‌دار) واگذار می‌گردد.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبیعنوان کرد:فاز اول واحدهای نهضت ملی در بیرجند با مشارکت انبوه‌سازان به تعداد ۲ هزار و ۷۲واحد به عنوان یکی از بهترین سایت‌های نهضت ملی در سطح کشور در حال اجرا است و امیدواریم که تا دهه فجر بتوانیم نزدیک به هزار واحد را تحویل متقاضیان بدهیم.


مودی با اشاره به بحث برنامه نقاط هدف بازآفرینی شهری،عنوان کرد:در سطح استان خراسان‌جنوبی،۹ شهر(بیرجند،قائن،بشرویه،فردوس،نهبندان،سرایان،خوسف،گزیک و قهستان) دارای محدوده مصوب هدف بازآفرینی شهری است که با ۶۰ محله و با مساحت کل بیش از ۱۰۷۳ هکتار با جمعیت قریب به ۱۱۲هزار نفر معادل۳۴درصد ساکنین شهری را شامل می‌شود.


وی اضافه کرد:سه شهر اسدیه،طبس مسینا و آیسک به مساحت ۱۲۱/۹ هکتار در کمیسیون ماده ۵ تصویب گردیده است.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تبیین کرد:آغاز اجرای عملیات ۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان در سطح شهرهای هدف استان و بهره‌برداری از ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در طول دو سال خدمت دولت محترم انجام شده است.


مودی افزود:در طی دوسال،به میزان ۱۸ میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌های دارای محدوده و محلات هدف استان تحویل گردیده است.


وی همچنین با اشاره به بحث حمل و نقل جاده‌ای استان در بخش احداث و بهره‌برداری از باندهای دوم محورهای شریانی و اصلی استان،ابراز کرد:احداث و بهره‌برداری از ۲۷۰ کیلومتر باند دوم از ابتدای دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر باند دوم سطح استان به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون جزو موارد مذکور بوده است.

وی همچنین با اشاره به بحث حمل و نقل جاده‌ای استان در بخش احداث و بهره‌برداری از باندهای دوم محورهای شریانی و اصلی استان،ابراز کرد:احداث و بهره‌برداری از ۲۷۰ کیلومتر باند دوم از ابتدای دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر باند دوم سطح استان به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون جزو موارد مذکور بوده است.


مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به بحث حمل و نقل ریلی در استان،اظهار داشت:انجام مطالعات و مناقصه زیرسازی تمامی قطعات ۱۳ گانه پروژه مهم راه آهن زاهدان_بیرجند_مشهد در محدوده خراسان‌جنوبی از نهبندان تا قائن به طول ۴۳۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام گردیده،پیمانکاران قطعات مشخص شده‌اند و زمین تحویل پیمانکاران و تجهیز کارگاه انجام شده است و همچنین عملیات خاکی در برخی قطعات آغاز شده است.


مودی از افزایش ۲/۵ برابری اعتبارات حوزه راه استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:اعتبار ۴۷۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است که نشان از توجه و اهتمام ویژه دولت مردمی به تامین زیرساخت‌ها و بویژه رویکرد توجه به مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.


وی ادامه داد:این شتاب و جهت‌گیری در دولت مردمی،نوید بخش یک حرکت تحولی و نتایج بسیار امیدبخش در توسعه و رسد استان است.


انتهای خبر/

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار