کدخبر: ۸۵٦٦۹
۱٤ تیر ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:۱۷
چاپ

رئیس ستاد انتخابات استان:

۷۷۲ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی آماده شده است

بیرجندرسا- رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: تعداد شعب اخذ رای به دلیل نبود نیاز در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ثابت و همان ۷۷۲ شعبه در استان است که برخی شعب محدود به سیار تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، سید محمدرضا طالبی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: زیرساخت‌های ارتباطی لازم در شعب اخذ رای ثابت و سیار استان تامین شده است و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در روز انتخابات آماده باش هستند تا مشکلات احتمالی به سرعت رفع شود.

وی گفت: ۲۹ هیئت اجرایی انتخابات در استان فعال است که ۱۱ هیئت اجرایی در مراکز شهرستان‌ها و ۱۸ هیئت در بخش‌ها داریم، هیئت بازرسی هم آموزش‌های تخصصی و لازم را دیده‌ و فعال است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: تعامل خوبی بین هیات اجرایی، ستاد انتخابات و هیات نظارت وجود دارد که این تعامل باعث می‌شود روند برگزاری انتخابات به بهترین نحو باشد.

مجریان انتخابات بی‌طرفی خود را حفظ کنند

وی با تاکید بر اینکه براساس ماده ۷۳ قانون انتخابات مجریان و متولیان باید بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند افزود: قانون مداری و قانون‌مندی باید سرلوحه کار مجریان انتخابات باشد و قانون فصل الخطاب همه ماست.

طالبی بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در زمینه تامین امکانات براساس قانون انتخابات تاکید کرد و گفت: همچنین استفاده از عنوان و سمت اداری توسط کارکنان دولت در ساعات اداری ممنوع است.

وی تصریح کرد: حق نمایندگان نامزدها است که در جلسات هیات اجرایی و شعب اخذ رای حضور پیدا کنند.

استقرار صندوق‌ها ۲ ساعت قبل از شروع رای گیری

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صندوق‌های اخذ رای باید ۲ ساعت قبل از شروع رای گیری در محل شعب مستقر باشند، بیان کرد: همچنین بررسی دستگاه‌های احراز هویت قبل از ساعت هفت انجام شود و راس ساعت هشت اولین استعلام صورت گیرد.

وی گفت: با وجود اطلاع رسانی‌ها در مرحله اول انتخابات برخی افراد مدارک هویتی لازم را به همراه نداشتند و طبق قانون اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری با شناسنامه یا کارت ملی انجام می‌شود اما اگر در شناسنامه کد ملی درج نیست حتما کد ملی خود را به همراه داشته باشند، اگر فردی کد ملی به همراه نداشت نماینده فرماندار موظف به تماس با ثبت احوال برای دریافت کد ملی رای دهنده است.

طالبی تصریح کرد: براساس قانون انتخابات نوشتن اسم ۲ نامزد در برگ رای باعث ابطال آن خواهد شد لذا فقط باید نام و نام خانوادگی یک نامزد نوشته شود.

وی افزود: امیدواریم مردم خراسان جنوبی در مرحله دوم نیز با بالاترین مشارکت پای صندوق‌های رای حاضر شوند و اگر شاهد قانون شکنی باشند، گزارش آن را به فرمانداری‌ها یا هیات نظارت شورای نگهبان ارسال کنند.

متولدین ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند رای دهند

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این دور از انتخابات افراد ۱۸ سال کامل یعنی متولدین ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند رای دهند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول هیچ گونه شکایت و تخلفی در استان نداشتیم گفت: با تلاش همه دست اندرکاران انتخابات شاهد انتخابات سالم و امن در استان بودیم و صحت دور اول توسط شورای نگهبان به تایید رسید.

طالبی عنوان کرد: بعد از فقدان و شهادت آیت الله رئیسی براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی موضوع انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در دستور کار قرار گرفت که در هشتم تیر ماه برگزار شد و چون هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

رتبه اول خراسان جنوبی در مرحه اول 

وی افزود: استان خراسان جنوبی با مشارکت ۶۴.۱۵ درصد در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رتبه اول کشور را کسب کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و سالم برای دوره دوم انتخابات با برگزاری جلسات ستاد انتخابات انجام شده و در زمینه امنیت انتخابات در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری مشکلی نداشته‌ایم.

وی افزود: اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچ وقت مشکل نخواهیم داشت لذا متولیان امنیت همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند که دور دوم انتخابات هم در فضای امن برگزار شود.

طالبی گفت: در زمینه آموزش متولیان و مجریان انتخابات، در شعب اخذ رای از افرادی استفاده کرده‌ایم که در انتخابات گذشته مشارکت داشته‌اند اما باز هم دوره آموزشی برای نمایندگان فرمانداران و کاربران دستگاه‌های احراز هویت برگزار شد.

تعرفه و ملزومات رای گیری تامین شده است

وی با اشاره به تامین و حمل ملزومات انتخابات از مرکز به خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از اقلام ضروری تعرفه است که در دور اول به اندازه کافی تحویل و توزیع شد و در هیچ شعبه اخذ رای کمبود تعرفه نداشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در این مرحله هم به اندازه کافی تعرفه تحویل گرفته‌ایم و در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اطلاعیه و ابلاغیه‌های ستاد انتخابات به موقع برای متولیان ابلاغ شده است افزود: تغییراتی در عوامل شعب اخذ رای انجام شده است و تمامی فرآیندهایی که در زمینه انتخابات صورت می‌گیرد باید در سامانه جامع انتخابات ثبت شود که اقدامات به موقع در این سامانه ثبت شده‌ است.

طالبی عنوان کرد: پشتیبانی لازم برای تامین امکانات و اقلام مورد نیاز انتخابات توسط کمیته مربوطه انجام شده و این اقلام به صورت متمرکز در استان تامین و تحویل فرمانداران شده است.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رییس جمهور با حضور ۲ نامزد روز جمعه ۱۵ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار