کدخبر: ۸۵۸۱۸
۲۲ مرداد ۱٤۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
چاپ

مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی:

بیش از ۷۰۰مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان‌جنوبی هستند/پرداخت ۸۷۶میلیارد ریال به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت از ابتدای سال جاری

بیمه سلامت

بیرجندرسا- مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با بیان این‌که ۷۰۳ موسسه و مرکز درمانی در خراسان جنوبی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که به بیماران خدمت ارائه می‌کنند،گفت: از ابتدای سال جاری،۸۷۶ میلیارد ریال به مراکز درمانی و موسسات غیر دولتی استان توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که تاکنون ۱۳ هزار و ۷۵۲ بیمار خاص و صعب‌العلاج استان نشان‌دار شده‌اند،اظهار کرد: از ابتدای امسال ۵۶ میلیارد ریال هزینه درمان برای آنها از سوی صندوق بیماران خاص پرداخت شده است.

وی با اشاره به این‌که این افراد ۵۸ دسته بیماری را شامل می شوند که بیشترین آمار با چهار هزار و ۳۲ نفر مربوط به پرفشاری خون است،ادامه داد: بیماری دیابت با ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ردیف بعدی و ۲ هزار و ۳۷۳ بیمار سرطانی در رتبه سوم قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: این بیماران از ابتدای امسال ۸۰ هزار و ۹۳۲ بار به پزشک مراجعه کرده‌اند.

اربابی اضافه کرد: ۴۸۲ هزار و ۴۳۸ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: آمار دهک یک تا پنج به عنوان بیمه شده رایگان ۳۸۲ هزار و ۵۰۷ نفر بوده که تعدادی بیمه روستایی محسوب می‌شوند.

اربابی با اشاره به نشان‌دار شدن هزار و ۵۰۷ زوج نابارور در خراسان‌جنوبی عنوان کرد: تشخیص نشان بیماری برای استفاده فرد از خدمات بیمه مهم است و باید پزشک این کار را انجام دهد.

وی با بیان این‌که ۱۰۷ نوع بیماری تحت حمایت صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص قرار گرفته است ادامه داد: ۵۱ نوع بیماری اکنون در سامانه بیمه سلامت استان فعال و نشان‌دار شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی
بیان کرد: ۱۱ هزار و ۹۱۵ مددجوی بهزیستی نیز در سامانه بیمه سلامت خراسان جنوبی نشان‌دار شده‌اند که در ۶ نوع بیماری خدمت دریافت می کنند.

اربابی مطرح کرد: ۷۰۳ موسسه و مرکز درمانی در خراسان جنوبی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که به بیماران خدمت ارائه می‌کنند.

وی اذعان داشت: از ابتدای امسال ۸۷۶ میلیارد ریال به مراکز درمانی و موسسات غیر دولتی استان توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

انتهای خبر/۱۴

پربیننده ترین ها