کدخبر: ۸۵۹۰۰
۳۰ مرداد ۱٤۰۳ ساعت ۱۲:٤۱
چاپ

استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد

تکمیل و تجهیز اماکن آموزشی و رفاهی استان/اردوی راهیان پیشرفت دارای ثمرات خوبی در خراسان‌جنوبی بوده است

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تکمیل و تجهیز اماکن آموزشی و رفاهی استان،گفت: چنین مکان‌هایی آبروی استان بوده و باید در بحث تخصیص اعتبارات ویژه دیده شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"بیرجندرسا" جواد قناعت استاندار خراسان‌جنوبی امروز در نشست همزمان شورای آموزش و پروش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان،اظهار کرد: در اردوهای راهیان پیشرفت باید عمده تلاش‌مان آن باشد که دانش‌آموزان استان از دستاوردهای دیگر نقاط کشور هم دیدن کنند تا با توانمندی‌های نظامی و علمی آشنا شوند.

وی با بیان این‌که اردوی راهیان پیشرفت باعث تغییر نگاه استان‌های دیگر نسبت به خراسان جنوبی شده است،تصریح کرد:این اردو ثمرات خوبی به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تکمیل و تجهیز اماکن آموزشی و رفاهی استان،خاطرنشان کرد: چنین مکان‌هایی آبروی استان بوده و باید در بحث تخصیص اعتبارات ویژه دیده شوند.

قناعت حل موضوعات مهم استان از جمله مشکلات آموزش و پرورش را نیازمند رویکرد تعاملی دانست و یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص از نگاه جزیره ای و صنفی فاصله بگیرند.

سید محمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به متفرقه بودن برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در بین دستگاه‌های اجرایی،عنوان کرد: تصمیم داشتیم یک سامانه جامع برای ثبت نام دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت طراحی کنیم که به نتیجه نرسید .

وی ادامه داد: مهدکودک‌های فاقد مجوز هم باید تعیین تکلیف شوند و حتما در این خصوص پایش صورت گیرد تا تمام مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش مجوز داشته باشند.

طالبی افزود:آنچه مسلم است آن است که اگر مهد کودکی از آموزش و پرورش مجوز نداشته باشد به دستگاه قضا معرفی خواهد شد و در این راه هیچ بخششی در کار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم اجرای نظام مراقبتی در آموزش و پرورش،بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در امر کاهش آسیب اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کنند زیرا خانواده، اجتماع و مدرسه در این امر دخیل هستند.

لزوم انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای اجرای طرح ملی سواد قرآنی در استان، تسریع در امضای تفاهم نامه ساخت ۲۷ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن و برگزاری جلسه ای ویژه برای تعیین تکلیف فضای هنرستان هنرهای زیبا از جمله مصوبات این ۲ شورا بود که به طور همزمان برگزار شد.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها