کدخبر: ۸۵۹۲۸
۳۱ مرداد ۱٤۰۳ ساعت ۱۵:٤۲
چاپ

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر ترویج بیش از پیش جهاد تبیین

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی در قرارگاه استانی جهاد تبیین گفت: برای تحقق جهاد تبیین، باید مدیران را از نگاه‌های جزیره‌ای فاصله دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای قناعت با عرض تسلیت اربعین حسینی گفت: محدودیت اعتباری و موانع قانونی، کارگروه‌های قرارگاه جهاد تبیین را متوقف نکرد و کار تبیین تا اینجای کار به درستی پیش رفته است.

قناعت با بیان اینکه کار جهاد تبیین نباید روی زمین بماند افزود: مدیران را باید از نگاه‌های جزیره‌ای فاصله دهیم و به کار گروهی تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت دستگاه‌ها باید بیشتر استفاده کرد تا هم افزایی بیشتر شود گفت: برنامه‌های فرهنگی برای قشر خاکستری باید پررنگ‌تر تا هدف جهاد تبیین حاصل شود.

قناعت با بیان اشاره به قدرت و اثرگذاری بالای رسانه گفت: باید تلاش کرد تا به جای موضوعات کذب، واقعیت برجسته شود.

حجت الاسلام مشرفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز گفت:گره‌های ذهنی در اندیشه مخاطبان وجود دارد که با تولید محتوا و اولویت دادن به نوجوانان و جوانان موارد باید تبیین و گره گشایی شود.

 فرمانده سپاه انصارالرضای استان در قرارگاه جهاد تبیین هم گفت: هدف از برگزاری این جلسه این بود که با گذشت یکسال از کار قرارگاه، آخرین وضعیت قرارگاه مورد بررسی قرار گیرد.

سردار مهدوی افزود: راه اندازی همه کارگروه‌ها در سراسر استان و جلوتر بودن کار قرارگاه جهاد تبیین خراسان جنوبی از خیلی از استان‌ها نشان از اهمیت موضوع در بین مسئولان و دغدغه‌مندان استان است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مسئول کارگروه رصد و پایش این قرارگاه هم گفت: تشریح و تبیین اهداف قرارگاه را با اعضا برای رصد جامعه هدف دنبال کرده ایم؛ انتظار می‌رود انسجام در جهاد تبیین چه با گفتگو، چه با نمایش، چه با پژوهش محوری و چه با برنامه‌های دیگر برای کیفیت بخشی به امورات انجام شود.

وی افزود: مسئول سازی فرمانداران برای اولویت بخشی اقدامات در شهرستان ها، هم اندیشی با بانوان در موضوع عفاف و حجاب، بهره گیری از نظر و ایده نخبگان فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در کارگروه رصد و پایش پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان هم در مورد عملکرد کارگروه رسانه و فضای مجازی جهاد تبیین گفت: ۱۱ جلسه برگزار و پیرامون موضوعات و اولویت کاری در رسانه در خصوص اهداف قرارگاه گفتگو و تصمیم گیری انجام شده است.

آینه دار تشریح و تبیین پیشرفت‌های نظام، امیدآفرینی، تولید برنامه در حوزه جمعیت، امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی ایرانی اسلامی، جبهه مقاومت و ... را از جمله برنامه‌های رسانه ملی در خصوص اهداف قرارگاه جهاد تبیین دانست.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در بخش سیما ۲۷۵۶ برنامه با بیش از دو هزار دقیقه، در صدا ۲۷۲۷ برنامه با بیش از ۱۳ هزار دقیقه، ۲۰۴۰ خبر منتشر شده و تولید محتوا در فضای مجازی بخشی از فعالیت‌های صدا و سیمای خراسان جنوبی برای ترویج جهاد تبیین بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: لازم است تا از لحاظ ساختاری و تولید برنامه‌های فاخر، اعتبارات فرهنگی استانی هم، به رسانه تعلق گیرد تا تبیین بیش از پیش اثربخش شود.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: افزایش بودجه فرهنگی استان، تشکیلاتی عمل کردن قرارگاه با آراستگی چابکی، پررنگ شدن نقش شهرداری در حوزه بصری شهری با ایجاد دیوارنگاره و پرداختن به موضوعات روزهای ملی و مذهبی میتواند به توان افزایی قرارگاه جهاد تبیین کمک کند.

سالاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در مورد کارگروه آموزش گفت: ۱۲۰۰ سوال و جواب از شبهات که از مدارس جمع آوری شده در قالب جزوه تدوین و  برای اول مهر به دست ائمه جمعه می‌رسد.

حجت الاسلام رستمیانی مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، نیز ایجاد یک مسیر برای دسترسی به محتوا و دسترسی به محتوای بومی استان، حل تفاوت نظر بین گروه‌های تبلیغی استان، ایجاد وحدت رویه بین استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، شناسایی منابع موثق اطلاعاتی در نظام آموزش فرزند پروری و چارچوب تفکر صحیح از کودکی را از جمله برنامه‌های کارگروه تولید محتوای جهاد تبیین برشمرد.

پربیننده ترین ها