کدخبر: ۸۵۹٤۱
۱۷ شهریور ۱٤۰۳ ساعت ۲۰:۳۲
چاپ

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی خبر داد:

وجود ۶۵۸ تعاونی فعال در استان/۱۰۰ تعاونی فعال مربوط به حوزه بانوان است

بیرجندرسا- مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که ۶۵۸ تعاونی فعال در خراسان‌جنوبی وجود دارد،گفت:از این تعداد،۱۰۰ مورد مربوط به حوزه بانوان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،  غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه،اظهار کرد: به مناسبت هفته تعاون اجرای ۹۰ برنامه در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

وی افزود: در طول هفته تعاون در خراسان جنوبی ۱۳ طرح با مبلغ سرمایه گذاری بالغ ۳۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ضمن اشاره به جشنواره تعاونی‌های برتر،تصریح کرد: در این جشنواره ۲۹۲ تعاونی شرکت کردند که رشد ۲۵ درصدی را نسبت به دوره قبل جشنواره داشته است.

اشرفی با بیان این‌که فرآیند اجرای این جشنواره از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده است،عنوان کرد: این جشنواره با حضور مسئولان برتر استانی برگزار خواهد شد.

وی از وحود ۶۵۸ تعاونی فعال در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: در این تعاونی‌ها ۸ هزار و ۸۴۴ فرصت شغلی فراهم شده و شاغلین در آن هزار و ۱۹۵ نفر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد:از این تعداد تعاونی، ۱۰۰ تعاونی در بخش بانوان به ویژه با تلاش و کوشش زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی داریم که حمایت‌هایی از آنان صورت می‌گیرد.

اشرفی با بیان این‌که تعاونی‌های استان در طول یک سال گذشته در ۱۴ نمایشگاه داخلی شرکت داشته‌اند،اذعان داشت: میزان صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی در طول سال گذشته ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است که این آمار در پنج ماه گذشته هشت میلیون و یکصد هزار دلار بوده است.

وی ادامه داد: این صادرات به کشورهای همسایه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به این مطلب که در طی یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۲۶ مورد نفر ساعت متناسب با نیاز سنجی مباحث آموزشی و توانمند سازی تعاونی‌ها را داشته‌ایم،عنوان کرد: در طول پنج ماه گذشته سه هزار و ۱۳۶ نفر ساعت بوده است.

اشرفی تبیین کرد: در طول یک سال گذشته ۳۲ تعاونی و در طول پنج ماه سال جاری نیز ۱۵ مورد تشکیل تعاونی داشته‌ایم.

انتهای خبر/۱۴

پربیننده ترین ها