کدخبر: ۸۵۹٤۲
۱۷ شهریور ۱٤۰۳ ساعت ۲۰:۳٦
چاپ

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی خبر داد:

اختصاص۲۵ درصدی اعتبارات تبصره ۱۸ به بخش تعاون/برخی مشکلات فراروی تعاونی‌ها به دلیل مداخله در این حوزه است

بیرجندرسا- رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با بیان این‌که 25 درصد اعتبارات تبصره 18 به بخش تعاون اختصاص یافته است،گفت: با تصویب کارگروه اشتغال استان، پرداخت 25 درصد سهم تعاونی‌های استان از طریق اتاق تعاون استان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، غلامحسین حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه،اظهار کرد: حدود 908 میلیون تومان در حوزه توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در یک سال گذشته انجام شده است.

وی ضمن اشاره به این‌که 16 تا 22 شهریور به عنوان هفته تعاون به مناسبت تصویب قانون تعاون در سال جاری نامگذاری شده است،تصریح کرد: یک طرح با اعتبار 80 میلیون تومان توسط اتحادیه تعاونی مرزنشینان در هفته تعاون با حضور معاون اول رئیس جمهور به شکل ویدیو کنفرانسی افتتاح می‌شود.

 رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی ادامه داد:بازدید از تعاونی‌ها و بررسی مشکلات آنها از جمله برنامه‌های هفته تعاون سال جاری است.

حسینی عنوان کرد: سهم تعاونی‌ها در قانون اساسی 25 درصد در نظر گرفته شده که در استان با توجه به اقدامات انجام شده در سه سال گذشته گرایش سرمایه‌گذاری  به سمت تعاونی‌ها را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: بعضی از مشکلات موجود در این حوزه به دلیل مداخلات انجام شده در این حوزه است و اتاق تعاون استان در هر جایی که برنامه‌هایی در حوزه بخش تعاون وجود داشته باشد، ورود می‌کند تا به وظیفه ذاتی خود در این زمینه عمل کنیم و امیدواریم در دولت چهاردهم بخش زیادی از مشکلات ما در این حوزه  رفع شود.


 رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در سال 1400 سند توسعه بخش تعاون بازنگری شده است،یادآور شد: 87 تکلیف در این سند برای دستگاه‌های مختلف مشخص و کارگروهی در استان برای اجرای آن تشکیل شده و مطالبه ما از دولتمردان اجرای کامل این سند است.

حسینی اذعان داشت: ساماندهی مسکن کارگری با انعقاد قرارداد مربوط برای اجرای پروژه 464 واحدی در زعفرانیه آغاز خواهد شد.

وی تبیین کرد: اتاق تعاون خراسان جنوبی فراخوانی در این زمینه منتشر کرد و 6 هزار و 800 نفر ثبت‌نام کردند و تنها در بیرجند مشکل داشتیم و هیچ کوتاهی در این زمینه تاکنون نداشته‌ایم و اواخر سال گذشته اسامی مورد نظر برای راه و شهرسازی استان ارسال شده است.

 رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی
حسینی با بیان این‌که جشنواره زرشک  با رویکرد متفاوتی با محوریت بخش تعاون در سال جاری برگزار می‌شود،متذکر شد:حدود 40 هزار خانوار از محصول زرشک در استان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد:برگزاری جشنواره زرشک استان در سال گذشته منجر به افزایش 30 درصدی صادرات این محصول شد.

به گفته وی 25 درصد اعتبارات تبصره 18 به بخش تعاون اختصاص یافته که با تصویب کارگروه اشتغال استان، پرداخت 25 درصد سهم تعاونی‌های استان از طریق اتاق تعاون استان انجام خواهد شد.

پایان خبر/۱۴

پربیننده ترین ها