کدخبر: ۸۵۹٤٤
۱۷ شهریور ۱٤۰۳ ساعت ۲۳:۲٦
چاپ

آبان ماه خراسان جنوبی میزبان همایش ملی ابن حسام خوسفی

بیرجندرسا-همایش ملی ابن حسام خوسفی ۲۸ آبان در خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری، استاندار در جلسه انجمن آثار و مفاخر استان با اشاره به اینکه بر اساس سند فرهنگی کشور تقویت هویت اسلامی ایرانی از اولویتها است گفت: خراسان جنوبی دارای پیشینه غنی فرهنگی است که نمونه آن مشاهیر و مفاخر بزرگ استان است.

قناعت با اشاره به جایگاه آیت الله تهامی که بار‌ها در فرمایشات  رهبری آمده و همچنین نقش ابن حسام خوسفی با بیش از ۱۳ هزار بیت در فرهنگ شیعی گفت: باید همه تلاش خود را بکار گیریم تا این مفاخر به نسل جوان شناسانده شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری اختتامیه همایش ملی ابن حسام خوسفی در بیرجند گفت: جشنواره ملی شعر آیینی با ۴۰۰ اثر از شاعران برجسته کشور ۲۸ آبان برگزار می شود.

فرخنده، خلق ۲۰۰ اثر خوشنویسی از اشعار ابن حسام خوسفی، ۳۰ اثر تصویر نگاری از متن خاوران نامه و ۱۲۳ اثر علمی پژوهشی را از دیگر برنامه‌های همایش ملی ابن حسام خوسفی عنوان کرد.


وی همچنین به اختتامیه همایش بزرگداشت آیت الله تهامی در خرداد سال آینده همزمان با شصتمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی اشاره کرد و گفت: پیش رویداد‌های این همایش ۵ مهر در جوار مرقد آیت الله تهامی در مسجد صاحب الزمانی بیرجند آغاز می شود. 

 قائم مقام صدا و سیمای استان نیز به تولید ۳۰ برنامه دو دقیقه ای، ۲ استوری موشن و ارتباط با شبکه‌های سراسری برای معرفی ابن حسامی خوسفی اشاره کرد و گفت: برای گرامیداشت آیت الله تهامی نیز ۲ مستند تلویزیونی و یک مستند رادیویی، یک استوری موشن و یک نمایش رادیویی در مرحله تدوین یا آماده شده است.

کامیابی ‌افزود: انعکاس برنامه‌های روزانه و حضور کارشناسان در برنامه‌های صدا و سیما  ادامه دارد.

پربیننده ترین ها