کدخبر: ۸٦۰۳۸
۲۹ شهریور ۱٤۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
چاپ

فرمانده ارشد آجا درخراسان جنوبی:

حضور بی‌رویه افاغنه در کشور باعث تهدید امنیت کشور می‌شود

بیرجندرسا-فرمانده ارتش آجا در خراسان‌جنوبی گفت:حضور بی‌رویه افاغنه در کشور باعث تهدید امنیت در کشور و استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی"بیرجندرسا"، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری فرمانده ارتش نظامی آجا در خراسان‌جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه،اظهار کرد:بر کسی پوشیده نیست که رسالت ما تبیین دستاوردهای هفته دفاع مقدس است چراکه ما با دستان خالی و بازوان توانمند در مقابل جهان ایستادگی کردیم و پیروز شدیم.

وی با اشاره به این‌که در گذشته صدام می خواست ۳۰ درصد نفت جهان را داشته باشد که چیزی جز خودبزرگ بینی نبود،تصریح کرد: ما با وحدت، ایمان، اعتقاد، توکل و توسل و با ولایتمداری، فرمانبری و فرمانبرداری سرزمین خود را حفظ کردیم.

فرمانده ارتش نظامی آجا در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: به اعتقاد کارشناسان آمریکا؛ جنگ ایران و عراق یک جنگ جهانی سوم بود چراکه یک جهان در مقابل ایران ایستاده بود، لذا رسالت خبرنگاران، رسالت عظیمی است، سرو صدا برای بم و موشک است اما اخبار و اطلاع رسانی ها از هر بمب و موشک قوی تر عمل می کند.

امیرشاطری با بیان این مطلب که وظیفه سنگین خبرنگاران این است که کار عظیم دفاع مقدس را به نمایش گذاشته و مطالب ناگفته را به نسل جوان منتقل کنند،عنوان کرد:قدردان زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در همه ادوار هستیم.

وی با اشاره به برنامه های ارتش در هفته دفاع مقدس،بیان کرد:آنچه مسلم است آن است که دفاع مقدس برای همه مردم است و نمایش اقتدار نیروهای نظامی اولین برنامه این هفته است،این برنامه در بلوار صیاد شیرازی بیرجند راس ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ نیروی زمینی ارتش ابراز کرد با بیان این‌که نمایشگاهی در بوستان توحید برگزار می شود،تبیین کرد: هدف اصلی آن تبیین اقدامات تحلیلی و آموزشی و تاثیرگذاری بر نسل جوان است، همچنین برنامه بعدی ما برگزاری جُنگ شادی است.

امیرشاطری ادامه داد: به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقات تیراندازی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان هم در دستور کار است.

وی پیام هفته دفاع مقدس را وحدت عنوان کرد و افزود: ما با وحدت به این جایگاه رسیده ایم، دوم اینکه دهه نودی ها باید بدانند ما با دست خالی ولی با وحدت از کشور خود دفاع کردیم.

فرمانده ارتش نظامی آجا در خراسان‌جنوبی متذکر شد: در وضعیت کنونی جوانان در محیط سربازی باید کار فنی و مهارت فرا بگیرند لذا به مناسبت هفته دفاع مقدس سربازان در ۲۰ رشته مهارتی فنی وحرفه ای به رقابت می‌پردازند، همچنین یک مجتمع مهارت آموزی فنی و حرفه ای در ۱۷ رشته و با بهترین تجهیزات روز افتتاح می شود.

امیر شاکری در ادامه با اشاره به این مطلب که در ۳۰۰ کیلومتر مرز خراسان رضوی انسداد مرزی داریم اما کل مرزهای شرقی باید انسداد یابد،متذکر شد: این انسدادها در خراسان جنوبی هم تا سال آینده آغاز خواهد شد که در چهار ردیف و با بهره گرفتن از امکانات به روز انجام شود.

وی اضافه کرد: دو تیپ قوی با تجهیزات بهتر از تیپ های قبلی در مرز مستقر شده اند، ۵٠٠ کیلومتر امنیت مرز بر عهده قرارگاه لشکر ۳۰ است.

امیر شاطری در خصوص ورود بی رویه افاغنه به ایران هم مطرح کرد: کشور افغانستان در حدی نیست که جوابگوی مردم خود باشد لذا مردم این کشور به سمت سایر کشورها سرازیر می شوند حمایت ما از مستضعفان باید باشد اما تردد بی رویه مردم افغانستان مایه نگرانی است چراکه برخی به صورت غیر رسمی به کشور آمده اند و جاهای زیادی را گرفته اند.

انتهای خبر/