کدخبر: ۸٦۰۵۲
۳۰ شهریور ۱٤۰۳ ساعت ۱٤:۲۹
چاپ

امام جمعه موقت بیرجند:

امروز به واسطه انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و الگوهای این نهضت، جبهه مقاومت شکل گرفته است

بیرجندرسا-حجت‌الاسلام نوفرستی تاکید کرد: امروز به واسطه انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و الگوهای این نهضت، سر ما در جهان بالاست و جبهه مقاومت شکل گرفته است، این آمادگی را داریم تا در مقابل صهیونیست‌ها که دستشان به خون بچه‌های مظلوم غزه آلوده است ایستاده و به برکت خون شهدا و هدایت‌های پدرگونه‌ رهبری، رژیم صهیونیستی را نابود خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس افزود: هر چه را در نهضت انقلاب اسلامی داریم مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم.

وی اظهار کرد: در وصیت‌نامه هر شهید بطور میانگین چهار مرتبه به اطاعت و پشتیبانی از ولایت و رهبری تاکید و مردم به آن دعوت شده‌اند، این مهم که نشانه اوج اخلاص است نیاز به شناخت بیشتر دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس به ما عزت و افتخار دادند تصریح کرد: شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال جنگ به واسطه ایمان به خدا، رسالت و ولایتی که بر عهده داشتند حتی یک وجب از خاک را به دست دشمن ندادند.

وی با اشاره به فرموده امام امت که ما در جنگ، اسلام و انقلاب را به جهان صادر کردیم گفت: تاکنون هر چه داشته و داریم مدیون مجاهدان و شهدای دوران دفاع مقدس هستیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی تاکید کرد: امروز به واسطه انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و الگوهای این نهضت، سر ما در جهان بالاست و جبهه مقاومت شکل گرفته است، این آمادگی را داریم تا در مقابل صهیونیست‌ها که دستشان به خون بچه‌های مظلوم غزه آلوده است ایستاده و به برکت خون شهدا و هدایت‌های پدرگونه‌ رهبری، رژیم صهیونیستی را نابود خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۳۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس، شهدای جبهه مقاومت و شهدا حریم و حرم گفت: مدیون خوش شهیدان بوده و یاد آنها را همیشه زنده می‌داریم و با پیوند عمیق میان نیروهای مسلح، مومنان و مسلمانان در سطح استانی، ملی و جبهه مقاومت در مقابل دشمنان موفق خواهیم شد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پیوند مسلمین با یکدیگر بسیار مهم است اظهار کرد: ما در برابر دشمنانی هستیم که برای آنها شیعه یا سنی فرق نمی‌کند، ما دشمن مشترک داریم.

وی افزود: در مسأله فلسطین نه تنها شیعیان که در جهان از جمله بین دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یک انسجام شکل گرفته است و تقویت این مهم، نیاز به یک جریانی به عنوان امت اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در میان علمای شیعه و سنی بر این مسأله تاکید دارند، بدون شک با وجود یک رهبری واحد جهان برای ظهور حضرت مهدی فاطمه (عج) آماده می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از مسایلی که می‌تواند به عنوان شاخصه وحدت از آن نام برد مسأله رهبری جهان اسلام است، هم شیعیان این اعتقاد را دارند و همه فرقه‌های اسلامی بر مسأله مهدویت و شخص موعودی که جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد معتقدند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: جهان منتظر رهبری است که با وجود او جهان متحول خواهد شد، بر اساس این شاخصه‌ها می‌توانیم با هم وحدت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند وحدت امت اسلامی هستیم افزود: امیدواریم به برکت وجود پیامبر رحمت لایق باشیم و زمینه وحدت در سطح منطقه و جهان بین مسلمانان و افرادی که به خدا باور دارند فراهم شود.

وی با بیان اینکه مسأله هدایت، تزکیه، تعلیم و تقوا در پرتو هدایت انبیا فراهم و به آن توصیه می‌شود گفت: خدا بر مومنان منت گذاشته و پیامبری از میان مردم برای هدایت آنها برگزیده تا آیات الهی را برای مردم تلاوت و از دل‌های آنان غبارزدایی کند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: نقش معلمان نقش انبیا است، افرادی که نقش مربی و معلم را در مجموعه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر دارند امانت دار فرزندان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه معلمان و مربیان با نگاه شغل انبیا باید این همت، انگیزه و تکلیف شرعی، دینی و عقلی را رعایت کنند تصریح کرد: بدون شک نسل تربیت شده در دامن امامت و ولایت آینده روشنی دارند و معلمان باید بر اساس تکلیفی که بر عهده دارند زمینه تربیت نسل ظهور را فراهم کنند.

امام جمعه موقت بیرجند خطاب به دانش‌آموزان و دانشجویان با تاکید بر اینکه نشاط و سرور باید حقیقی باشد گفت: از تنبلی و بی حالی پرهیز کنید چراکه بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی از تنبلی و بی حالی‌ها حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی انسان به دنبال کسب تعلیمات علمی و معرفتی باشد نشاط و سرور هم حاصل می‌شود، نجات علمی نیاز به‌ جهد و تلاش دارد.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: از همه دانش آموزان تقاضا داریم از تنبلی و بی حالی پرهیز کرده و اهل تعلیم و تربیت باشند چراکه هر جامعه‌ای اهل علم و ایمان باشند درجات رشد آن جامعه فراهم می‌شود.

پربیننده ترین ها