کدخبر: ۱۷۲۵
۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۲
چاپ

نمایشگاهی برای ازدواج به سبک اسلامی/ کالا‌های ایرانی در خدمت ازدواج آسان

نمایشگاهی برای ازدواج به سبک اسلامی/ کالا‌های ایرانی در خدمت ازدواج آسان

نخستین نمایشگاه ازدواج و زوج‌های جوان با ارائه خدمات پیش و آستانه ازدواج برای جوانان در بیرجند گشایش یافت که تا حدودی مورد استقبال مردم بیرجند به ویژه جوانان در آستانه ازدواج قرار گرفت.

جوانی فصل بی‌بدیل زندگانی و سر‌آغاز استحکام شخصیت و ظهور و بروز استعداد‌های انسانی است که خداوند منان به بندگانش هدیه کرده است. مسئله ازدواج و زندگی زناشویی از مسائل مهم و جامعه محسوب می‌شود و با دیگر امور زندگی مثل سیاست، اقتصاد، فرهنگ مانند هر امر اجتماعی ارتباط مستقیم دارد که با حاد شدن هر یک از آنها موضوع ازدواج هم بحرانی شده و به صورت یک مسئله حاد جلوه می‌کند. کیست که از نظر فرهنگی تفکرات و احساسات نسل جوان را که با پیچیدگی‌های خاص خود نوساناتی در خانواده و سرانجام در جامعه به وجود می‌آورد منکر آن شود! کیست که تورم و بحران اقتصادی و معیشتی را که در پایین آمدن آمار ازدواج تاثیر مستقیم دارد، به حساب نیاورد! بی‌تردید سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی برای تسهیل ازدواج جوانان امری بدیهی و ضروری است که باید متولیان امور جوانان و خانواده به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

ازدواج

از جمله ملاک‌های اساسی در انتخاب همسر تدین است که در اسلام به آن توصیه شده است. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «بر شما باد که همسر دیندار انتخاب کنید»، البته منظور از متدین بودن معنای حقیقی آن است؛ یعنی پایبندی کامل به اسلام، اسلام را با جان و دل پذیرفتن و عمل کردن به آن است. باید بدانیم که تدین مانند اصل و ریشه‌ای است که ثمره‌های فراوانی دارد از جمله این فواید عبارتند از عفت، نجابت و حیا که تمامی این امور می‌تواند به نوعی تضمین‌کننده زندگی زناشویی باشد. پیامبر در این‌باره می‌فرمایند کسی که با زنی به خاطر ثروتش ازدواج کند، خداوند او را به حال خودش وا می‌گذارد و کسی که تنها به خاطر زیبایی با دیگری ازدواج کند در همسرش امور ناخوشایند خواهد دید! و کسی که به خاطر دین و ایمانش با او ازدواج کند، خداوند همه آن امتیازات را برایش فراهم خواهد کرد.» نمایشگاه تخصصی زوج‌های جوان و ازدواج برای نخستین بار در خراسان‌جنوبی از نهم خردادماه دایر شده بود که اندک اندک به کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاه بین‌المللی خراسان جنوبی برای نخستین بار در ارتباط با ازدواج و زوج‌های جوان و با هدف تسهیل در ازدواج، پذیرای 60 تولید کننده محصولات مختص جهیزیه، لوازم خانگی و ملزومات ازدواج بود. این نمایشگاه در دو سالن و موضوعات مختص جهیزیه، لوازم خانگی، ملزومات ازدواج از جمله لباس، آرایشگاه، آیینه شمعدان و پوشاک بود، اما بعضی از غرفه‌ها متاسفانه هیچ ربطی به ازدواج و ملزومات آن ندارد. تخفیف 25 درصدی کالاها برای بازدید کنندگان مسئول اجرایی نخستین نمایشگاه تخصصی ازدواج و زوج‌های جوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کالاهای ایرانی این نمایشگاه با 25 درصد تخفیف به متقاضیان ارائه می‌شود. آرش بهنیا خاطر نشان کرد: این نمایشگاه ویژه زوج‌های جوان و ملزومات ازدواج بوده و برای نخستین بار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود. /خبرگزاری فارس/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.