کدخبر: ۸٤۷۵۹
۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
چاپ

آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

آب شرب

بیرجندرسا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌ شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تاثیر سیلاب در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی روز شنبه اعلام کرد: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی استان با جمعیت متاثر هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامدهای سیلاب اخیر شدند که اکنون مشکل آب شرب این روستاها به صورت موقت برطرف شده است.

وی گفت: اکیپ های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به طور مستمر تلاش کردند و با توجه به خرابی جاده ها و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان زیرکوه پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران، قطع آب روستاها رفع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد دقیق خسارات ناشی از سیلاب هستند تصریح کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارد و برآورد خسارت حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است زیرا باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، هشت کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود - حاجی آباد است که به طور کامل از بین رفته ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم آسیب جدی دیده است.

دوستی گفت: در زمان حاضر آب مورد نیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

فعالیت سامانه بارشی اخیر عصر سه شنبه هفته گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی که تا اواخر وقت دیروز (جمعه) ادامه داشت، سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شده است و اداره کل هواشناسی در این زمینه هشدار نارنجی صادر کرد.

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار