کدخبر: ۲۹۱٦۳
۱۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱٦:۱۱
چاپ

الگوی غذایی نامناسب دلیل تورم شکم در ماه رمضان

الگوی غذایی نامناسب دلیل تورم شکم در ماه رمضان

بیرجند رسا-شواهد موجود نشان می‌دهند که به دلیل الگوهای غذایی نامناسب به ویژه در هنگام افطار و پس از آن ، موارد نفخ و تورم شکم در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد. محمدعلی موذنی متخصص گوارش و کبد اظهار دا ...

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بیرجند رسا  ،  محمدعلی موذنی متخصص گوارش و کبد اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به دلیل عادات غذایی نامناسب، موارد ابتلا برخی از بیماری‌ها و اختلالات گوارشی افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد که به راحتی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه نفخ و تورم شکم دو مشکل گوارشی عمده است، تاکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که به دلیل الگوهای غذایی نامناسب به ویژه در هنگام افطار و پس از آن، موارد نفخ و تورم شکم در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد.

موذنی گفت: برخی از افراد عادت دارند بلافاصله پس از گفتن اذان مغرب و در هنگام افطار، معده خود را با انواع مواد غذایی و تنقلات پر کنند که این موضوع می‌تواند برای سلامتی مشکل ساز باشد.

وی تصریح کرد: خالی بودن معده و پر شدن آن پس از چند ساعت نخوردن غذا، علت مهم نفخ پس از افطار است چرا که معده‌ ما آمادگی لازم جهت تحمل حجم بالایی از مواد غذایی و تنقلات را ندارد.

موذنی خاطرنشان کرد: بهتر است روزه را با مایعات گرم باز کنید و پس از آن غذاهایی نظیر سوپ و آش و همچنین نان، خرما، پنیر و سبزی بهره ببریم

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.