کدخبر: ۲۹۱۷٦
۱۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۹
چاپ

نکته حیاتی برای کنترل "کبد چرب" در ماه رمضان

 نکته حیاتی برای کنترل "کبد چرب" در ماه رمضان

بیرجند رسا-بیماری کبد چرب معمولا به دنبال پرخوری‌های طولانی مدت، ایجاد می‌شود که با رعایت نکاتی می‌توانند این بیماری را درمان کنند.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بیرجند رسا  ، دکتر تیرنگ نیستانی ، متخصص تغذیه ، گفت : گرسنگی طولانی مدت و مصرف ناگهانی از حجم بالای مواد غذایی پرکالری، به ویژه مواد نشاسته‌ایی، مشکل افراد دارای کبد چرب را بیشتر می‌کند .

بنابراین افرادی که مشکل کبد چرب دارند، بهتر است در تمام طول سال به خصوص ماه مبارک رمضان مشورت با متخصص تغذیه داشته باشند و بهره گیری از برنامه تغذیه‌ای سالم و رعایت اصول تغذیه، روزه داری همراه سلامتی داشته باشند .

این متخصص تغذیه ادامه داد: برای افرادی که کبد چرب دارند، درمان دارویی خاصی وجود ندارد و رعایت نکاتی در وعده افطار و سحر برایشان الزامی است .

اولین نکته اینکه افطار خیلی سبک مصرف کنند و پس از آن مصرف یک واحد میوه، برای بالا رفتن قند خونشان توصیه می‌شود.

دومین نکته اینکه بهتر است وعده شام جدا از افطار مصرف شود چرا که مصرف افطار و شام با هم، مشکل کبد چرب را زیاد می‌کند و پرهیز از پرخوری در افطار و وعده شام اهمیت ویژه‌ای دارد . 

دکتر نیستانی در ادامه گفت: دومین نکته که برای افراد دارای کبد چرب توصیه می‌شود، مصرف سحری سبک به همراه یک واحد میوه است که در تنظیم قند خون، و همچنین حفظ آب بدن به دلیل فیبر بالای میوه بسیار مفید است .

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.