کدخبر: ۳۰۲۹۵
۲٦ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
چاپ

نفخ معده مانعی برای روزه داری نیست

نفخ معده مانعی برای روزه داری نیست

بیرجند رسا-افرادی که مبتلا به نفخ معده هستند با رعایت یک سری اصول و در نهایت مصرف دارو می‌توانند آن را کنترل کرده و روزه هم بگیرند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی بیرجندرسا، دکتر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش و کبد اظهار داشت: بیش از 30درصد افراد دچار کمبود آنزیم لاکتاز هستند که نمی‌توانند قند موجود در شیر و لبنیات را جذب و هضم نمایند. لذا با مصرف این مواد احساس ناراحتی در روده‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به این که ابتدا فرد باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و پس از اطمینان از عدم وجود آنزیم لاکتاز در بدنش اقدام به درمان نماید گفت: معمولأ برای درمان احساس نفخ درمان‌های دارویی به همراه رعایت یک سری اصول و عادات غذایی به بیماران توصیه می‌شود.

وی با بیان این که افرادی که دچار نفخ معده و  احساس ناراحتی در دستگاه گوارش خود هستند باید از مصرف مواد نفاخ مثل حبوبات خودداری کنند، تصریح کرد: مصرف آش رشته و عدسی و سوپ به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان به تشدید این حالت کمک کرده لذا باید از مصرف این نوع مواد غذایی خودداری شود.

این فوق تخصص گوارش به مصرف مواد پروبیوتیک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مصرف موادی که میکروب‌های مفید روده را افزایش می‌دهند در درمان نفخ معده مؤثر بوده لذا به همراه دارو درمانی استفاده از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک به بیمار توصیه می‌شود.

دکتر دریانی استرس و اضطراب را عامل اساسی بروز این حالت در افراد عنوان کرد و بیان داشت: افرادی که دچار استرس شدید هستند و زمینه ابتلا به بیماری‌های گوارشی را  داشته باشند طبق دستور پزشک باید از داروهای آرام بخش استفاده کنند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.