کدخبر: ۳۳٤٦٤
۰۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
چاپ

شیخ‎زین‎الدین:

تدوین و تعریف ارزش افزوده محصولات دانش‌بنیان ضروری است

تدوین و تعریف ارزش افزوده محصولات دانش‌بنیان ضروری است

بیرجند رسا-معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر مهمترین کار برای استان تدوین سند آمایش بوده و باید منابع لازم برای انجام این کار فراهم شود، چراکه شناخت عینی با ذهنی بسیار متفاوت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا ،محمود شیخزینالدین شنبه شب در نشست توسعه علم و فناوری و کار‌گروه پژوهش و تحول اداری خراسان جنوبی اظهارکرد: باید سند آمایش توسعه خراسان جنوبی تدوین شود چرا که گسترش اقتصاد دانش‌بنیان موضوعی بسیار فراگیر است که ارتباط صنعت و دانشگاه جزئی از آن به حساب می‌آید.

معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حوزه فعالیت‌های ستادهای فناوری راهبردی در معاونت از نظر کیفی و بلوغ فناوری در یک سطح قرار ندارند، افزود: برخی از ستادهای فناوری به دلیل قدرت بیشتر در بلوغ فناوری هدف، به تجاری‌سازی فناوری نزدیک‌تر هستند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری مکانی برای جمع شدن صنعت، دولت و دانشگاه در کنار هم است، تصریح کرد: در خراسان جنوبی نیز باید همه تلاش کنیم که این سه عنصر کنار یکدیگر جمع شوند و تا مشکلات جزئی این سه بخش حل نشود، کاری از پیش برده نمی‌شود. 

شیخ‌زین‌الدین همچنین با بیان اینکه تدوین و تعریف زنجیره ارزش در تولید محصولات دانش‌بنیان ضروری است، گفت: باید از ظرفیت قابل توجه و استثنایی ستادهای فناوری راهبردی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به درستی استفاده کرد.

وی گفت: پارک‌ها و مراکز رشد در اولین مرحله از این محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌کنند، پس از رشد محصول معاونت علمی با پرداخت وام‌های کم‌بهره و سهل‌الوصول از محصولات حمایت می‌کند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: شروع به کار صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است و در حال حاضر شرکت‌های متعددی درخواست کرده‌اند که به تدریج دانش‌بنیان شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: غیر از این تسهیلات مالی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در اختیار محصولات دانش‌بنیان قرار می گیرد.

شیخ‌زین‌الدین حمايت از سرمايه‌گذاري بنگاه‌هاي اقتصادي در توليد و تجاري‌سازي علم و فناوری، حمايت از بازارسازي براي محصولات نوآورانه به ويژه از طريق اولويت‌دهي به محصولات و خدمات داخلي، ساماندهي بازارهاي عمومي و ايجاد فن‌بازارهاي تخصصي در حوزه اولويت‌دار کشور، افزايش نقش علم و فناوري در توانمند‌سازي و ارتقاي بهره‌وري در بخش‌هاي صنعتي و توليدي را از مهمترین وظایف معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری برشمرد.

وی با تأکید بر تدوین سند آمایش توسعه خراسان جنوبی، بیان کرد: در حال حاضر مهمترین کار برای استان تدوین سند آمایش بوده و باید منابع لازم برای انجام این کار فراهم شود، چراکه شناخت عینی با ذهنی بسیار متفاوت است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.