کدخبر: ۸٤٤۵۷
۱٤ فروردین ۱٤۰۳ ساعت ۱٦:۱۳
چاپ

اقامت حدود ۷۰۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های خراسان جنوبی

بوم گردی

بیرجندرسا-حدود ۷۰۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های خراسان جنوبی از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین اقامت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در برنامه پرسمان شبکه خاوران با اشاره به اینکه حدود ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر در اماکن اقامتی استان اقامت داشتند گفت: با توجه به تقارن عید نورز با ماه  رمضان و کاهش سفر‌ها میزان اقامت در اقامتگاه‌های استان ۳۴ درصد کاهش داشته است.  

شاهوردی افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و  ۲۸۰ هزار  و ۴۹۷ نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند.  

وی گفت: گردشگران بیشتر از جاذبه‌های شهرستان بیرجند، طبس، فردوس دیدن کردند.  

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی همچنین افزود: ۴ میلیون و ۹۹۲هزار و ۲۸۸ مورد تردد در جاده‌های مواصلاتی استان ثبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز سفر‌های درون استانی ما افزایش پیدا کرد و همچنین تردد وسایل نقلیه بین استانی نیز که از خارج به داخل استان آمدند نزدیک به یک میلیون و ۳۴هزار و ۶۵۰ مورد ثبت شده است.

شاهوردی گفت: مسافران نوروزی بیشتر در  شهرستان‌های  طبس. فردوس. نهبندان، و بیرجند تردد داشتند.

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی همچنین گفت: در خصوص فروش صنایع دستی نیز از ۲۴ اسفند  تا روز یازدهم در بازارچه های  استان ۴ میلیارد تومان صنایع دستی به فروش رسیده است.  

شاهوردی گفت: همچنین ۳۹ سیاه چادر در ورودی شهرستانها به مسافران وگردشگران نوروزی خدمات ارائه دادند. 

وی افزود: ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در محور‌های مواصلاتی فعال هستند که ۱۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر از خدمات این مجموعه استفاده کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی همچنین از آینه دار، مدیر کل صدا و سیمای استان به همراه عوامل این سازمان قدر دانی کرد و گفت: ۳۹ مورد ارتباط با شبکه‌های استانی و هر روز ۱۰ مورد ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری به همت شبکه خاوران در ایام نوروزی انجام شد.