کدخبر: ۳۳۵۳۸
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
چاپ

نماینده مردم بیرجند در دیدار با کارکنان کارخانه قند قهستان:

برای رفع مشکلات این کارخانه از هیچ اقدامی که در توان باشد دریغ نخواهم کرد.

 برای رفع مشکلات این کارخانه از هیچ اقدامی که در توان باشد دریغ نخواهم کرد.

بیرجندرسا- حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی اظهار داشت: مهمترین مشکل این کارخانه خصوصی بودن آن است و نمی شود با تذکر دادن به دولت مشکلات کارخانه را حل کرد. بخش خصوصی توجهی به این کارخانه ندارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه 10 شهریور در جمع کارکنان کارخامنه قند قهستان خاطر نشان کرد: اگر بخش اسد آباد شد شهرستان اسدیه به برکت همین کارخانه بوده است. باید هیأت مدیره این کارخانه به همراه فرماندار شهرستان کارگروهی تشکیل دهند و راهکارهای برون رفت از این مشکل را پیدا کنند و به نماینده ابلاغ کنند تا من پیگری کنم.

فرماندار درمیان دراین دیدار اذعان داشت: این کارخانه بدهی زیادی به بار آورده است. هم اکنون این کارخانه 45 میلیون تومان به شرکت سهامی زراعی بدهکار است.

محمد بشیری زاده ادامه داد: باید تلاش شود که این کارخانه با قدمت بیش از نیم قرن و با نیروی انسانی بسیار خوب تعطیل نشود

رئیس شواری کارگری کارخانه قند قهستان در ادامه جلسه به بیان مشکلات این کارخانه پرداخت و افزود: آنقدر مشکلات این کارخانه زیاد شده است که شنیدن حقایق و بیان آن تلخ شده است. متاسفانه برخی از مسئولین استانی حتی حداقل مشکلات این کارخانه را هم نمی دانند.

یکه خانی  خاطر نشان کرد: سال گذشته با وجود اینکه بهره برداری در کارخانه داشته ایم ولی بیمه دو ماه دی و بهمن از کارگران پرداخت نشده و باعث وجود مشکلاتی شده است. کارگران این کارخانه شش ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند . چندی پیش تراکتور کارخانه طی مزایده ای با حداقل قیمت به فروش رسید . اگر قرار است که این کارخانه تعطیل شود لطفا پیگیر بیمه بیکاری کراگران باشید.

وی افزود: کارگران ضامن وام های کارخانه شده است که با پرداخت نکردن این وام ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای کارگان شده است که حتی از در ماه گذشته یارانه کارگران از حسبشان برداشت شده است.

مدیرکارخانه قند در ادامه یاد آور شد: مدت شش ماه است که حقوقی برای کارگران واریز نشده است و تنها مبلغ 200 هزار تومان به صورت جزئی داده شده است. تامین اجتماعی تمامی حساب های این کارخانه را مسدود کرده است که نمی شود پولی توسط کارگران برداشت شود.

خواجوی بیان کرد: مهمترین راهکار خروج از این وضعیت دریافت تسهیلات ویژه از بنیاد برکت و صندوق تعاون است که با تزریق اعتبار 7 میلیاردی مشکلات حل خواهد شد. در حال حاضر 300 نفر نیروی انسانی ثابت و فصلی در این کارخانه اشتغال دارند. هم اکنون این کارخانه 400 میلیون تومان علاوه بر حقوق کارگران به چغندرکاران نیز بدهکار است

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.