کدخبر: ۳٤۲۲۸
۰۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳٦
چاپ

نماینده مردم شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس:

کوره های آجر پزی شهرستان بشرویه گاز رسانی می شوند

کوره های آجر پزی شهرستان بشرویه گاز رسانی می شوند

بیرجندرسا - عبدالله زاده گفت: بر تسریع در اجرای پروزه های گاز رسانی بشرویه تاکید کرد و گفت: گاز رسانی به کوره های آجر پزی شهرستان در راستای توسعه اشتغال پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا؛ محمدعلی عبدالله زاده نماینده مردم شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان  ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بشرویه اظهارکرد: امروز اگر ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار است به برکت زحمات شهدا، جانبازان،آزادگان و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نماد و الگوی یک مقاومت است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدسهم در مقابل غرب و هم شرق با اراده ای پولادین، با دست خالی و باتکیه بر اعتقادات یک ملت ایستاد.

نماینده مردم شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان با تاکید بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه دنیا در مقابل اراده یک ملت ایستادند، عنوان کرد:هشت سال دفاع مقدس یک نماد و الگو برای تمامی نسل ها است و باید بدانیم که اگر ایثار و صداقت و حرکت در راه خدا نبود به جایی نمی رسیدیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز نیز نسل جوان ما به این ارزش ها تکیه کند قطعا پیروز خواهیم شد و اگر غیر باشد و اندکی از این ارزش ها دور شویم یقینا به انحراف خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه شهرستان بشرویه مردمی متدین، آرام، صبور و بااصالت دارد و همین خصلت ها موجب شده تا یک محیط منسجم و بستر خوبی در این شهر به وجود آید، بیان داشت: مشکل اصلی در شهرستان و استان خراسان جنوبی کمبود آب و خشکسالی های پی در پی است که مردم منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

 مدیریت منابع آبی وجود ندارد/ لزوم ایجاد تغییر در الگوهای آبیاری

عبدالله زاده با بیان اینکه مدیریت منابع آبی وجود ندارد، تصریح کرد: 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود.

وی بر تغییر در الگوهای آبیاری تاکید کرد و گفت: اکثر اقتصاد مردم شهرستان بشرویه از طریق کشاورزی است و لذا باید مشکل آب را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ه دامداران در وضعیت بسیار بدی هستند، ادامه داد:  اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان برای حل مشکلات خشکسالی در نظر گرفته شده که امیدواریم هر چه زودتر این اعتبار اختصاص یابد تا بتوانیم سریعتر به دوبخش دامداری و کشاورزی که در زمینه قوت مردم فعالیت می کنند کمک کنیم.

وی بر تسریع در اجرای پروژه های گاز رسانی شهرستان نیز تاکید کرد و افزود: برای گازرسانی به شهرستان و به خصوص به روستاهایی که فاصله کمی با خط انتقال دارند از جمله روستاهای سرند و خدافرید باید به زودی اقدام شود.

وی با اشاره به اهمیت کوره های آجر پزی شهرستان و تاثیر آن در اشتغال مردم منطقه گفت: گازرسانی به کوره های آجر پزی که زمینه اشتغال پایدار بسیاری رافراهم خواهد کرد باتوجه به خاک مناسب این شهرستان برای تولید آجر باید هر چه زودتر پیگیری شود.

بازگشایی محور بشرویه طبس تا پایان سال جاری

عبدالله زاده همچنین به احداث جاده طبس- بشرویه اشاره کرد و اظهار داشت: برای بازگشایی این مسیر دو میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 180  به شهرستان طبس اختصاص یافته است.

 وی تصریح کرد: همچنین در جهت تکمیل این پروژه حدود 1.5 میلیارد تومان اعتبار  نیز به شهرستان بشرویه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شش کیلومتر از این مسیر کوهستانی و صعب العبور است، اظهار امیدواری کرد: این مسیر تا پایان سال بازگشایی شود.

نماینده مردم شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان همچنین به مشکلات دیگر مردم شهرستان بشرویه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مسئله اوقاف باعث نگرانی مردم شده و باید نسبت به این امر با متانت بیشتری برخورد شود چراکه خصوصا برای زمین های کشاورزی مشکل ساز بوده است

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.