کدخبر: ۳٤۹٤۸
۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱٦
چاپ

صحبت‌های شنیدنی شهاب حسینی در برنامه "هفت

صحبت های جالب همسر شهاب حسینی درباره تعهد او به خانواده

صحبت های جالب همسر شهاب حسینی درباره تعهد او به خانواده

بیرجندرسا- بعضامی بینیم که فیلمنامه ها به خاطر اینکه عشق مثلثی در آن نیست با تم خیانت ندارد کسی داوطلب ساخت ان نمی شود چون بفروش نیست و شاید در گیشه موفق نباشد. این نگاه تجاری به سینما آسیب جدی می زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری دانشجو, سید شهاب الدین حسینی  شب گذشته با حضور در برنامه هفت  اندیشه لازمه درباره اوضاع امروز سینمای ایران و فیلم جدیدی که در آن برای اولن بار کارگردانی کرده سخن گفت.

در ابتدای بحث و هنگامی که گبرلو، صحبت  از خانواده دوستی مثال زدنی شهاب حسینی کرد، همسر شهاب حسینی در تماس تلفنی در برنامه حضور پیدا کرده و از شهاب حسینی بعنوان همسری نمونه و همراهی همیشگی یاد کرد که شهاب حسینی در این لحظات سرِ خود را پایین گرفته بود و لبخندی بر لب داشت. بعد از این تماس نیز حسینی از همسر خود سپاسگزاری کرده و از او و زحماتش تشکر نمود.

 

حسینی در ایتدای صحبتهای خود با اشاره فرهنگ سازی بعنوان نقطه عطف سینما، گفت: سینما بیش از آن که یک تجارت باشد، فرهنگ ساز است. اما برخی از سینماگران ما به ورطه تولید انبوه و سری دوزی در سینما افتاده اند که این کمیت، آسیب زیادی به کیفیت آثار زده است. و اندیشه و تفکر بعنوان حلقه مفقوده ای به حساب می آید که بسیار از آن غفلت می شود.

 

حسینی ادامه داد: مقصر این اتفاق صرفا قشر خاصی از سینما نیست، این تفکری است که در اقشار مختلف سینمایی ما به وجود آمده و نمی توان قشر خاصی را مقصر این موضوع دانست. مقصر اصلی، این تفکرِ غالب است.

 

بازیگر نقش شهید بابایی با انتقاد از نگاه منفی نسبت به عوام ادامه داد: متأسفانه واقعیت این است که امروز سینماگران ما به شدت از مخاطبان سینما عقب افتاده اند. در حالی که مخاطب به اطلاعات بسیار زیادی دست پیدا کرده اما سینماگران ما در بند سلیقه ها و افکار محدود خود باقی مانده اند و گویی دور خود پیله ای ساخته اند و در همان پیله هم فعاالیت می کنند، حال ان که مخاطبین سینمای ما به اطلاعات زیادی دسترسی دارد و امروز خیلی جلوتر از سینماگر حرکت می کند.

 

شهاب حسینی با ابراز تعجب از نوع فعالیت برخی سینماگران افزود: چطور ممکن است یک بازیگر در یک زمان در پنج کار مختلف بازی کند، چطور می شود یک فیلمنامه نویس همزمان سه فیلمنمه بنویسد و از این مدل کار کردن توقع کار با کیفیت داشته باشیم؟ جالب است که ابن مدل کار کردن باعث شده که حجم انبوه سریال های فرهنگ ساز و مؤثر در جامعه حالا نه از امریکا و اروپا، بلکه از کشورهایی مانند ترکیه و امریکای جنوبی بیاید و در میان مردم هم دیده شود و تأثیرگزار باشد.

 

بازیگر با اخلاف سینمای ایران سپس با اشاره به برخی سینماگران ایرانی گفت: مردم وقتی با پدیده هایی بی کیفیت روبرو شوند سریع آن را کنار می گذارند. مثلاً وقتی یک رستوران دار، غذای بدی به مردم بدهد دیگر کسی سراغ او نمی رود. اما در سینما بعضاً کسانی هستند بارها و بارها بد ساخته اند و بد تولید کرده اند، اما هنوز هستند!

 

شهاب حسینی با اشاره به نگاه تجاری به سینما گفت: بعضا می بینیم که فیلمنامه ها به خاطر اینکه عشق مثلثی در آن نیست با تم خیانت ندارد کسی داوطلب ساخت ان نمی شود چون بفروش نیست و شاید در گیشه موفق نباشد. این نگاه تجاری به سینما آسیب جدی می زند در حالی که سینما، مقوله ای فرهنگی و تأثیرگزار است که قرار است نکته های خاص و اصلی را که شاید نشود در قالب های دیگر بدان چرداخت، در حوزه فرهنگ و اجتماع بیان کند.

 

بازیگر نقش اول فیلم دلشکسته ادامه داد: در سینمای دنیا شاهد آن هستیم که سینماگران حتی در 85 سالگی هم فیلم های با کفیتی می سازند اما در ایران، بعضی کارگردانان قدیمی روند نزولی داشته و کارهای جدیدشان بی کیفیت تر از قبل شده است.

 

کارگردان فیلم سینمایی "ساکن طبقه وسط" با اشاره به اولین تجربه کارگردانی خود در پایان اعلام داشت اکران این فیلم 24 مهر ماه آغاز خواهد شد.

 

گفتنی است در نظرسنجی برنامه هفت، فیلم سینمایی دلشکسته از نظر مردم بعنوان بهترین فیلم شهاب حسینی انتخاب شد. حوض نقاشی نیز در جای دوم قرار گرفت.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.