کدخبر: ۳۵۱۲٦
۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:٤۹
چاپ

30 مهرماه جاری صورت می‌‌گیرد

برگزاری همایش ادبیات و زبان‌شناسی در دانشگاه بیرجند

برگزاری همایش ادبیات و زبان‌شناسی در دانشگاه بیرجند

بیرجندرسا- دبیر همایش ادبیات و زبان‌شناسی گفت: همایش ادبیات و زبان‌شناسی 30 مهرماه جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, کتایون زارعی‌طوسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همایش ادبیات و زبان‌شناسی از 30 مهرماه جاری آغاز و تا یکم آبان‌ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پذیرش مقالات در دو مرحله انجام شده است، تصریح کرد: در ابتدا چکیده مقالات داوری شده است که این سری از مقالات 350 مقاله بوده است.

دبیر همایش ادبیات و زبان‌شناسی با بیان اینکه در مرحله نخست 196 مقاله پذیرفته شده است، یادآور شد: از این تعداد 100 مقاله کامل برای ارائه شفاهی و درج در مجموعه مقالات پذیرفته شد.

زارعی‌طوسی با بیان اینکه 85 مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است، ادامه داد: از این تعداد 35 مقاله از محققان خارج از دانشگاه بیرجند و 22 مقاله از اعضای هیئت علمی خارج از دانشگاه و بقیه از دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری است.

وی محورهای همایش را ادبیات و نقد ادبی، ادبیات تطبیقی، زبان‌شناسی، تحلیل گفتمان، متن‌شناسی و سبک‌شناسی دانست و گفت: از 85 مقاله پذیرفته شده تاکنون 50 نفر برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

استادیار گروه زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند افزود: شرکت‌کنندگان در این همایش از 14 شهر مختلف از جمله سیستان و بلوچستان و شیراز هستند.

زارعی‌طوسی اضافه کرد: هدف از این همایش اقبال روزافزون به ارتباطات بین‌رشته‌ای میان علوم مختلف و با توجه به قرابت حوزه‌های ادبیات و زبان‌شناسی و تاثیر و تاثر این حوزه بر آن شدیم که موجبات گفتمان علمی بین حوزه‌ها را فراهم کنیم و از دیگر اهداف آن معرفی جایگاه علمی و دانشگاهی خراسان جنوبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانان کلیدی این همایش کوروش صفوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و زبان‌شناس نام‌آور کشور، علیرضا انوشیروانی دانشیار ادبیات تطبیقی از دانشگاه شیراز و علی خزائی از اساتید زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد هستند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.