کدخبر: ۳۵۱۳۷
۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸
چاپ

حجت الاسلام عبادی:

افزایش آموزش عالی از نظر کمیتی باعث لطمه زدن به اشتغال و علم کشور است

افزایش آموزش عالی از نظر کمیتی باعث لطمه زدن به اشتغال و علم کشور است

بیرجندرسا- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در شورای اسلامی در مورد اعتبار مدارک دانشگاهی گفت: افزایش آموزش عالی از نظر کمیتی باعث لطمه زدن به اشتغال و علم کشور است و اعتبار مدارک دانشگاه های کشور زیر سوال می رود که باید در این رابطه فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا  با اشاره به کیفی سازی آموزش خاطر نشان کرد:افزایش کمی مدرک باعث کاهش کیفی آن است و مطالبات شغلی در آینده مشکل ساز خواهد شد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور آلمان و فرانسه افزود:ما در این دو کشور مدیرت آموزش علمی را مورد بررسی قرار دادیم که در این کشور ها تنها 17%از دانش آموزان به مراکز آموزش عالی رفته  و مابقی به فنی حرفه ای مراجعه می کنند که بیشتر آمار بیکاری در لیسانس و بالاتر است.

حجت الاسلام عبادی در ادامه به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت:کلیات مذاکرات هسته ای مورد قبول است و زیر نظر مقام معظم رهبری برگذار میشود و باید با تلاش و دیپلماسی درست تحریم ها را از جلوی راه برداشت.

وی ادامه داد با تاکید به نبود شتاب زدگی در مذاکرات بیان داشت: باید حد و حدود رعایت شود در این راه نباید شتاب زده عمل کنیم و نباید همچون دور اول مذاکرات مقداری شتاب زده عمل شد و می توانستیم با تلاش بیشتر امتیازات کمتری بدهیم و بیشتری بگیریم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.