کدخبر: ۳۵۱٤۷
۲٤ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
چاپ

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری:

افزایش بودجه ها بدون وجود روحیه پژوهشی منجر به تولید علم نمی‌شود

 افزایش بودجه ها بدون وجود روحیه پژوهشی منجر به تولید علم نمی‌شود

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: علم‌آموزی و دانش‌افزایی یکی از شاخصه‌های مهم تقوا است و در اسلام، علم به عنوان یک شاخص برای عقل و تقوا مطرح شده است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا, حجت الاسلام محمد اسحاق مسعودی در مراسم افتتاح دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دین اسلام به علم و علم آموزی اهمیت بسیاری می دهد، اظهارکرد: مسئله علم و عالم از بزرگترین اصول مکتب اسلام است.

حجت الاسلام مسعودی با بیان اینکه در اسلام ، مسئله علم یک شاخص برای تقوا، عقل و عقلانیت است، گفت: حضرت علی (ع) در خطبه متقین نهج البلاغه فرموده اند" انسان باتقوا کسی است که خودش را وقف علم سودمند کرده باشد".

 وی با اشاره به اینکه مسیری غیر از مسیر حضرت علی(ع) علم نیست بلکه جهل است، بیان کرد: در ایران اسلامی نیز بعد از انقلاب اهتمام و توجه زیادی به علم و دانش و دانشگاه شده است.

 حجت الاسلام مسعودی با بیان اینکه چهار میلیون دانشجو و حدود 70 هزار عضو هیئت علمی در کشور وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه امروز روحیه تحقیق و پژوهش در بین جامعه دانشگاهی کمرنگ شده است.

مسعودی با اشاره به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها در دولت یازدهم بیان کرد: مقام معظم رهبری بر تولید علم در کشور تاکید بسیار دارند و با افزایش بودجه ای دانشجویان و اعضای هیئت علمی در زمینه تولید علم کم کار نکنند.

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: افزایش بودجه ها بدون وجود روحیه پژوهشی منجر به تولید علم نخواهد شد.

مسعودی  با بیان اینکه علم‌آموزی و دانش‌افزایی یکی از شاخصه‌های مهم تقوا است، گفت: در اسلام، علم به عنوان یک شاخص برای عقل و تقوا مطرح شده است.

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی اینکه "انسان عاقل کسی است که تمام عمرش در دنیا از علم خسته نشود" افزود: امروز فرهنگ‌سازی برای تحقیقات و پژوهش باید از دوران ابتدایی آغاز شود.

وی  با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تولید علم در کشور تاکید فراوانی دارند، یادآور شد: این امر به سبب نگاه دینی ایشان به علم و علم‌آموزی است.

مسعودی خاطرنشان کرد: اگر بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها اضافه شود ولی روحیه پژوهشی در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد، خروجی تولید علم در آن مناسب نیست.

 در این مراسم حجت الاسلام جواد اکبری مطلق طی حکمی از سوی حجت الاسلام محمدیان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور به عنوان سرپرست دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی منصوب شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.