کدخبر: ۳۵۱۸۹
۲٦ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰٦:۱۰
چاپ

حجت‌الاسلام رضایی‌:

تمامی مسئول باید ازدواج آسان جوانان را گسترش دهند/ نباید بگذاریم امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه کمرنگ شود

 تمامی مسئول باید ازدواج آسان جوانان را گسترش دهند/ نباید بگذاریم امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه کمرنگ شود

بیرجندرسا- امام جمعه بیرجند با تاکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه گفت: باید برای تشکیل خانواده تلاش کرده و موانع ازدواج را مرتفع کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، ، حجت‌الاسلام علي رضايي‌بيرجندي در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه این هفته در بیرجند با اشاره به مشکلات ازدواج و سن بالای ازدواج ، خواستار رفع مشکلات و موانع ازدواج جوانان شد.

وی اظهار کرد: باید موانع ازدواج  بر سر راه جوانان برداشته شود و تمامی ما مسئول هستیم ازدواج جوانان را گسترش دهیم تا جمعیت کشور افزایش یابد.

رضایی با تاکید به فرهنگ امر به معروف خاطر نشان کرد:نباید بگذاریم امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه کمرنگ شود، اگر کمرنگ شود و اثر نداشته باشد، دلیل آن رفتارهای خود ما است.

وی با اشاره به فعالیت گروه داعش افزود: گروهک داعش ساخته و پرداخته خود آمریکا است و آمریکا با تشکیل این گروهک آتش فتنه وکینه دوزی و دشمنی را بین کشورهای مسلمان روشن ساخته است.

امام جمعه بیرجند گفت: آمریکا بداند که روزی این  آتش روشن شده گریبانگیر آن کشور نیز می شود و کشورهای اسلامی و کشور ایران باید همیشه در برابر دشمنان، از اسلام و قرآن دفاع کنند.

حجت الاسلام رضایی افزود: جامعه ای که می خواهد به پیشرفت و اهداف متعالی برسد، باید برای خود برنامه ریزی کند و باید صالح شویم تا جامعه به سمت صلاح پیش رود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش جمعیت ، گفت: 28 مهرماه مصادف با روز نزول سوره هل اتی و روز خانواده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کلید رستگاری در اطاعت و پیروی از خاندان پیامبر(ص) است، افزود: باید شیوه و روش زندگی پیامبر و اهل بیت(ع) را در زندگی الگو قرار دهیم.

حجت‌الاسلام رضایی‌بیرجندی همچنین با اشاره به برگزاری شکوهمند مراسم عید غدیر از برگزارکنندگان جشن‌های عید غدیر و ستاد مردمی غدیر قدردانی کرد.

وی خواستار اهمیت دادن مردم به تغذیه سالم شد و گفت: استفاده از رژیم غذایی مناسب و پرهیز از غذاهای پرچرب و آماده اهمیت ویژه‌ای در سلامتی انسان دارد.

حجت‌الاسلام رضایی‌بیرجندی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله حاج مصطفی خمینی(ره) گفت: این شخصیت بزرگ و عالم اولین حرکت‌های انقلاب را آغاز کرد و ما باید قدردان این‌گونه شخصیت‌ها و شهدای انقلاب و اسلام باشیم.

امام جمعه بیرجند همچنین با اشاره به روز صادرات گفت: همه باید با تکیه بر تولید داخلی در عرصه صادرات مولد پیشگام بوده تا هم در شهر و هم روستا صادرات‌ محوری ما از انحصار نفت خارج شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.