کدخبر: ۳۵۲۵۳
۲٦ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸
چاپ

عدم همکاری مسئولان دانشکده کشاورزی بیرجند با بسیج دانشجویی دانشگاه

عدم همکاری مسئولان دانشکده کشاورزی بیرجند با بسیج دانشجویی دانشگاه

بیرجندرسا- مسئولان دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند حدود شش ماهی است که با بسیج دانشجویی دانشگاه رابطه خود را کمرنگ کرده؛ به طوری که حتی از واگذاری یک اتاق مناسب به این تشکل دریغ می‌کنند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از شب نامه,   مسئولان دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند حدود شش ماهی است که با بسیج دانشجویی دانشگاه رابطه خود را کمرنگ کرده؛ به طوری که حتی از واگذاری یک اتاق مناسب به این تشکل دریغ می‌کنند؛ این در حالی است که مسئولان دانشگاه قول‌هایی را به دانشجویان و اعضای این تشکل داده بودند که هرگز عملی نشده است.

علیرضا رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی بیرجندگفت: اواخر سال 91 و همزمان با تاسیس دانشکده منابع طبیعی پردیس امیرآباد دانشگاه بیرجند اتاق بسیج دانشکده کشاورزی را از این تشکل گرفتند و به دانشکده منابع طبیعی دادند و اتاقی را به بسیج دانشجویی دادند که از نظر امنیتی نیز مشکل داشت.

وی ادامه داد: آن مکان را بدلیل سقف نداشتن و عدم امنیت قبول نکردیم و مکان دیگری را دانشگاه به عنوان موقت به بسیج داد و مسئولان قول‌های مساعدی را مبنی بر واگذاری مکانی مناسب به بسیج دادند که بعد از گذشت مدتی محقق نشد و در همین زمان رئیس دانشکده نیز تغییر کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی بیرجند بیان داشت: طی جلسه‌ای که شش ماه قبل با سیاری، رئیس جدید دانشکده صورت گرفت قرار شد که اتاقی در محیط آموزشی دانشگاه به این تشکل واگذار شود و الان با گذشت حدود شش ماه از این وعده و با پیگیری‌های صورت گرفته هنوز این وعده عملی نشده است.

رحمانی افزود: بعد از پیگیری‌های زیاد بسیج دانشجویی، مسئولان دانشکده گفتند که اگر ما به بسیج دانشجویی در سالن آموزشی اتاق بدهیم، ممکن است برای سایر تشکل‌ها توقع ایجاد شود؛ بنابراین بسیج نیز برای این موضوع از سایر تشکل‌های دانشکده امضا گرفت که همه با حضور داشتن بسیج در سالن آموزشی موافق بودند؛ اما باز هم مسئولان دانشکده بهانه‌های دیگری می‌آورند و از دادن اتاق به این تشکل خوداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون دانشگاه‌ها مکلف هستند که به تشکل‌های دانشجویی اتاق و امکانات مناسب برای فعالیت بدهند، گفت: مسئولان دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند تشکل بزرگی مانند بسیج دانشجویی دانشگاه را در حد یک انجمن علمی می بینند و در جواب به تقاضاهای ما می‌گویند که اگر به شما امکانات بدهیم باید به انجمن علمی هم بدهیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی بیرجند تاکید کرد: مسئولان دانشکده کشاورزی باید بدانند که بسیج جایگاه متفاوتی نسبت به انجمن‌های علمی و سایر تشکل‌ها دارد و اگر بخواهند این تشکل را همچنان در پی دادن یک اتاق سرگردان بگذارند از راه قانونی پیگیری خواهیم کرد و نسبت به این اقدامات موضع‌گیری خواهیم کرد.

رحمانی گفت: مکانی که در حال حاضر بسیج دانشجویی در آن فعالیت می‌کند، دور از دسترس دانشجویان است و از کمترین امکانات مانند اینترنت هم برخوردار نیست.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.