کدخبر: ۳۵۷۰٤
۰۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:٤۸
چاپ

رئیس دانشگاه بیرجند:

ناهنجاری‌های فعلی جامعه به دلیل عدم انجام امر به معروف است

ناهنجاری‌های فعلی جامعه به دلیل عدم انجام امر به معروف است

بیرجندرسا-رئیس دانشگاه بیرجند گفت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر دو بال مهم برای کمک به حل مشکلات و معضلات جامعه هستند و ناهنجاری‌های موجود در جوامع به دلیل عدم انجام این فریضه مهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا  به نقل ازتسنیم, خلیل خلیلی جمع مسئولان ستاد احیای امر به معروف استان اظهار کرد: عاقبت به خیری در هر جامعه‌ به انجام فریضه مهم و واجب امر به معروف و نهی از منکر باز می‌گردد و نواقصی که امروز در جامعه مشاهده می‌شود به دلیل عدم انجام امر به معروف است.

وی افزود: دانشگاه بیرجند نیز امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار داده و علاوه بر این اقدامات دیگری هم در راستای اشاعه فرهنگ امر به معروف در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: افرادی که در حوزه فرهنگی در جامعه فعالیت می‌کنند باید دقت بیشتری روی انجام این فریضه واجب الهی داشته باشند.

خلیلی گفت: اگر فریضه مهم امر به معروف در جامعه اجرایی شود بسیاری از مشکلات کنونی جامعه حل می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی نیز هدف از قیام امام حسین (ع) را احیای دو فریضه مهم امر به معروف و نهى از منکر به عنوان یکى از انگیزه‌هاى اساسى این نهضت بزرگ دانست.

محمد مطهری‌فر با بیان اینکه به عقیده برخی افراد ادای تکلیف امر به معروف تنها مختص یک دستگاه خاص است، گفت: در صورتی که این طور نیست و فریضه امر به معروف یک امر واجب، عمومی و همگانی است که باید در همه حوزه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف باید در تمام طول سال انجام شود، گفت: اگر فریضه امر به معروف در جامعه به فراموشی سپرده شود مهار بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی جامعه در آینده مشکل است.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق در مورد این موضوع مهم کار شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.