کدخبر: ۳۵۷۹۳
۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
چاپ

عضو ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

باید کار زشت بد شناخته شود، نه کننده آن/ ما در جامعه به دنبال انتقام گیری نیستیم

 باید کار زشت بد شناخته شود، نه کننده آن/ ما در جامعه به دنبال انتقام گیری نیستیم

بیرجندرسا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: جامعه باید به این باور برسد که اگر منکری در جامعه ترویج شود فقط به افرادی که آن منکر را مرتکب شده‌اند ضربه وارد نمی‌شود؛ بلکه افراد سالم هم درگیر می‌شوند.

حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم ماه عشق ودلدادگی سالارشهیدان اظهار داشت: علت اصلی قیام امام حسین(ع)برپایی امربه معروف وزنده نگه داشتن اسلام بود.

وی گفت: در شرایط کنونی وظیفه ما آن است که اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را از لابه لای معارف اسلامی استخراج کنیم وآن را به جامعه منتقل کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید با بالا بردن باورهای اعتقادی افراد جامعه و ایجاد احساس تکلیف در آنان، نقش جامعه دراجرای این فریضه الهی را پررنگ نماییم.

لطفیان ادامه داد: جامعه به موضوع امر به معروف اعتقاد دارد ولی متاسفانه به پیامدهای مثبت ومنفی امربه معروف ونهی ازمنکر در جامعه اعتقادی ندارد یا آن را جدی نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد:به منظور تحقق این امر باید نوع نگاه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و شیوه اجرای آن در جامعه را تغییر داد به گونه‌ای که عده‌ای گمان نکنند که امر به معروف و نهی از منکر یک ابزار سلبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین باید با بالا بردن ظرفیت نقد پذیری، ذائقه جامعه در خصوص امربه معروف شیرین تر شود.

لطفیان ضمن رد هر گونه عمل خودسرانه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه مردم درانجام این فریضه الهی فقط تذکر لسانی است و واکنش عملی تنها وظیفه حاکم شرع  است. باید بین رسالت افراد و حاکمیت تفکیک صورت گیرد.

وی ضمن مذموم دانستن برچسب زدن به افراد، خاطر نشان کرد: باید کار زشت بد شناخته شود، نه کننده آن؛ ما در جامعه به دنبال انتقام گیری نیستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه باید مبانی دینی واعتقادی امر به معروف ونهی ازمنکر را در جامعه ترویج کنیم گفت: امربه معروف باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.