کدخبر: ۳۵۷۹۵
۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۳
چاپ

محمد مطهری:

امر به معروف ونهی از منکر واجب همگانی است

امر به معروف  ونهی از منکر واجب همگانی است

بیرجندرسا- عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است و از آن در قرآن به عنوان مسیر حق یاد شده است.

محمد مطهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سه سال پیش مقدمات کار خود را با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر آغاز کرد این ستاد با برگزاری جلسات و همایش های گوناگون در این زمینه موظف شد که این امر تقریبا فراموش شده را در جامعه پیگیری کند که  خوشبختانه تا حدودی به آن دست یافته است.

مطهری عنوان کرد: امر به معروف یک موضوع فردی نیست  که هرکس هر کاری را که دوست دارد انجام دهد زیرا آسیب هایش به مسائل اجتماعی بر می گردد.

عضوستاد امر به معروف ونهی از منکر تاکید کرد: ما باید نحوه برخورد خود را با افراد در نظر داشته باشیم و به دنبال ترویج نیکی ها در جامعه باشیم.

وی گفت: دشمن ابزارهایی را در اختیار دارد و به وسیله آن کاری می کند که ما بدی ها را ریز ببینیم  وکارهایی را که ما در جامعه به عنوان معروف معرفی  می کنیم دشمن آن را منکر می داند.

مطهری ادامه داد: در سقف تذکرات لسانی, مردم باید به مسئله امر به معروف مجددا برگردند و آن را وظیفه همگانی بدانند و کسانی که قدمی در این زمینه برمی دارند از طرف ستاد مورد تقدیر قرارمی گیرند.

وی با اشاره به حضور آموزش و پروش و دانشگاه ها به عنوان یک ضروت افزود: نقش این دو ارگان باید فعال تر از همیشه باشد شهرداری که متولی اصلی تبلیغات است باید بتواند تلاش هایی را  که  این مدت انجام شده را به درستی  مدیریت کند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.