کدخبر: ۳٦۵۸۹
۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲٦
چاپ

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور:

حجاب فقط مختص جامعه زنان ما نیست / ابتدا باید حجاب درونی نهادینه شود / مد هوس زودگذر است

حجاب فقط مختص جامعه زنان ما نیست / ابتدا باید حجاب درونی نهادینه شود /  مد هوس زودگذر است

بیرجندرسا-شربتیان با اشاره به تاثیردستگاه های دولتی در امر حجاب در جامعه گفت: آموزش پرورش و دانشگاه در این امرنقش مهمی دارد و باید روی حجاب درونی کار کنیم و در نظر داشته باشیم اگر من منکری را انجام نمی دهم فواید آن برای جمع است دولت ورسانه هم باید با آموزش های مستقیم وغیر مستقیم حجاب درونی ومسئولیت پذیری را ترویج دهند.

محمدحسن شربتیان در گفتگوبا خبرنگار بیرجندرسا ضمن اشاره به ارزشمند بودن مسئله حجاب درهمه ادیان اظهارکرد:درجمهوری اسلامی ایران حجاب ظاهری امری ضروری است ماباید ابتدا حجاب درونی خود را کامل کنیم حجاب فقط مختص جامعه زنان مانیست بلکه مردان هم باید در رفتار, گفتار وعملکرد خود  حجاب داشته باشند.

وی گفت:خداوند در آغازخلقت بشربه او یاد داد که چگونه از خودش در برابرغیر, در قالب پوشش لباس وبرگ برای خود امنیت بوجود بیاورد.

شربتیان عنوان کرد: متاسفانه حجاب درونی نهادینه نشده ابتدا باید این امر نهادینه شود یعنی باید هنجارها را درونی کرده و به آن پایبند باشیم بعد از نهادینه شدن روی آن تاکید شود.

وی ضمن اشاره به تاثیردستگاه های دولتی در امر حجاب در جامعه گفت: آموزش پرورش ودانشگاه در این امرنقش مهمی دارد مثلا در دانشگاه استاد باید از نظرعلمی دلسوزی کند ما باید در حجاب درونی وجدان جمعی را وارد کنیم یعنی در نظر داشته باشیم اگر من منکری را انجام نمی دهم فواید آن برای جمع است دولت ورسانه هم باید با آموزش های مستقیم وغیر مستقیم حجاب درونی ومسئولیت پذیری را ترویج دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ادامه داد: حجاب بیرونی همانند یک مثلث است که یک راس آن راهویت ایرانی ویک راس هویت اسلا می وراس دیگر آن هویت غربی است ماباید هویت خود را تثبیت کنیم وازجنبه های مثبت هویت غربی کمک بگیریم.متاسفانه آرایشی که درایران وجود دارد در غرب رواج ندارد زیرا غربی ها معتقدند خداوند انها را زیبا آفریده است.

شربتیان خاطر نشان کرد:جامعه ما باید به سمت تولید پیش برود مد هوس زودگذر است سود شخصی دارد نه بعد فرهنگی، در جامعه باید اعتدال باشد.

وی در خصوص حفظ حجاب گفت:حجاب نوعی حریم  خصوصی است ما باید قدرت تشخیص را  بالا ببریم که حریم خصوصی را از حریم عمومی تشخیص بدهیم در آموزش پرورش باید حجاب درونی را ترویج دهیم وقتی حجاب درونی را تقویت کنیم حجاب بیرونی خود به خود تقویت می شود .

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.