کدخبر: ۳۷٤۳۹
۰۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:٤٤
چاپ

خراسان جنوبی میزبان دولت تدبیر و امید

مریم همت پور: تدوین طرح جامع توانمند سازی زنان برای رفع مشکلات زنان روستایی

مریم همت پور: تدوین طرح جامع توانمند سازی زنان برای رفع مشکلات زنان روستایی

بیرجند رسا- همت پور با ارائه راهکار در خصوص مشکلات بانوان روستایی به طرح جامع توانمند سازی زنان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح سیاری از کمبودها و مشکلات بانوان روستایی قابل حل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا مریم همت پور کارآفرین زن استان در گفتگو با زن امروز ، به مشکلات و دغدغه های زنان روستایی اشاره کرد وگفت: با توجه به خشک سالی های اخیر زنان به روشهای گوناگون در اداره زندگی به همسرشان کمک کرده اند لذا بیکاری زنان تحصیل کرده شهرستان یکی از دغدغه های زنان به شمار می
مدیر عامل شرکت تعاونی الزهرای مود افزود: نبود سرمایه گذار در منطقه برای احداث کارخانه جات و هم چنین بروکراسی های ادارای برای دریافت وام اشتغال زایی از دیگر مشکلات بانوان روستایی به شمار آید.
 
 همت پور گفت:  با توجه به اینکه مردان به منظور کسب درآمد به شهرهای دیگر  مهاجرت می کنند لذا مسئولیت زنان در حیطه خانواده بیشتر می شود که نیازمند آموزشهایی برای پیشگیری از آسیب ها در میان خانواده هاست.
 
وی به نبود مربیان با مهارت کافی در شهرستان خبر داد و گفت: آموزش به افراد در رشته های مختلف صنایع دستی و... و هم راه اندازی کارگاههای مشاغل خانگی  و اختصاص دادن ردیف اعتباری خاص ویژه آموزش زنان درادارات مربوطه خود از بار مهاجرت ها به شهرهای دیگر کم می کند.
 
وی گفت: نبود یا کمبود امکانات ورزشی لازم ویژه بانوان ،نگرش منفی مردان نسبت به فعالیت های اجتماعی زنان از دیگر مشکلات بانوان است.
 
همت پور در پایان با ارائه راهکار در خصوص مشکلات بانوان روستایی به طرح جامع توانمند سازی زنان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح سیاری از کمبودها و مشکلات بانوان روستایی قابل حل است .

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.