کدخبر: ۳۹۲۰۸
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
چاپ

بیش از ۳۰۰۰ حافظ قرآن در خراسان جنوبی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند

بیش از ۳۰۰۰ حافظ قرآن در خراسان جنوبی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند

بیرجندرسا-سه هزار و ۳۰۰ حافظ قرآن کریم تا ۱۵ اسفندماه در قالب طرح تربیت حافظ قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان ، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  گفت: طرح تربیت حافظ قرآن کریم از سال 91 و در راستای فرامین رهبری مبنی بر تربیت دو میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شده که هر سال در پایان طرح آزمون کتبی گرفته شده و به پذیرفته شدگان گواهینامه اعطا می‌شود.
کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: امسال نیز مسابقات طرح تربیت حافظ قرآن کریم در دو مرحله شفاهی و کتبی برگزار می‌شود که دوره شفاهی از یک تا 14 اسفند توسط مربیان انجام می‌شود و آزمون کتبی نیز 15 اسفند به‌صورت سراسری در کل کشور ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.
عباسی ادامه داد: در سال 91 ، دو هزار و 200 نفر، در سال 92، دو هزار و 330 نفر و امسال نیز همانگونه که عنوان شد سه هزار و 300 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و برای سال 94 نیز برای تربیت 5 هزار حافظ قرآن در رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی افزود: این طرح در دو رشته حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی خواهد بود که رشته حفظ ترتیبی شامل حفظ جزء 30، حفظ جزء30، 1و حفظ جزء30،1،2 و حفظ 5 جزء،10 جزء، 15 جزء،20 جزء و حفظ کل است و همچنین، رشته حفظ موضوعی شامل حفظ 15 موضوع، 300 موضوع و 120 موضوع کتاب مسافران آسمانی است.
کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: مربیان این دوره‌ها را اداره‌کل اوقاف از بین حافظان 3 جزء قرآن به بالا انتخاب کرده که تعدادشان در خراسان جنوبی 197 نفر است که دوره‌های تربیت مربی قرآن را قم گذرانده‌اند.
عباسی یادآور شد: کسانی که نمی‌توانند از آموزش‌های حضوری این طرح استفاده کنند می‌توانند با مراجعه به سایتwww.quranhefz.ir و ثبت نام از آموزش‌های مجازی استفاده کنند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.